2019. július 30., kedd

TISZTA FERTŐ! (Nyaralás a Fertő-tájon: összefoglaló)

Mint minden hosszabb sorozatom után, ezúttal is készítettem egy kis összefoglalót arról, milyen jó a Fertő-tájon nyaralni, mennyire sokszínű tud lenni egy itt töltött 10 napos kikapcsolódás, családi nyaralás. Néhány extra bónusz családi fotó és egy kimaradt látnivaló ebben a bejegyzésben!

Részletes leírást kaptatok arról, hogy miért a Levendula Apartmanban szálltunk meg és mennyire szuper döntésnek bizonyult Hegykőt választani csillagtúráink kiindulási pontjának.

A Levendula Apartman családbarát kertje.

A Csipkeház Hegykő büszkesége.

Aztán áradoztam egy sort a Sonnentherme élményfürdő anya-, baba-, és családbarát hozzáállásáról, a szép infrastruktúráról és a rengeteg vizes élményről, amit aznap ott gyűjtöttünk be.

Családbarát fürdő ez a Sonnentherme!

Mielőtt belevágtam volna a biciklitúráink hosszas ecsetelésébe, megosztottam Veletek, mi volt feltétlenül szükséges ehhez a kerékpáros nyaraláshoz, mint technikai feltétel.

Hogyan oldottuk meg a biciklik szállítását?

Írtam egy olyan napunkról, amelyen utaztunk hajóval, kerekeztünk biciklivel, átmentünk Ausztriába, majd vissza Fertőrákosra, hogy bejárjuk a híres kőfejtőt felülről és belülről.

A Fertőrákos-Mörbisch-Fertőrákos napunk egyszép pillanata.

Olvashattatok arról is, hogy az osztrák nemzeti parki utakon felfedeztük a Lacke-vidéket (sós, szikes tavak vidékét) bringatúra keretében. Ezen a napon útközben fürödtünk egy klassz strandon, természetes tóban és a nap végére rettenetesen elfáradtunk!

Illmitz-Apetlon-Illmitz távon valahol félúton, a Lange Lacke pihenőjénél.

Mindannyiunkat lenyűgözött Ruszt városában a rengeteg gólya és nyári lúd! Itt teszteltük a helyi strandot-élményfürdőt, a hatalmas melegben nem is nagyon volt más választásunk.

Ruszton csak röviden sétáltunk, aztán rohantunk az élményfürdőbe hűsölni.

Másnap visszatértünk, hogy a Familyparkot "vegyük be", nyitástól zárásig mulattunk itt úgy, hogy nem volt időnk mindent kipróbálni!

Egy klasszikus vidámpark modern ötletekkel és technikával:
ez a Familypark!

Következő nap a sok inger ellentettjeként a Fertő-tavon kenuztunk egy vezetett, három órás kenutúrán, majd a szálláson a felfújhatós kismedencénkben pihentük ki az előző napok fáradalmait.

Itt még csak sejtettük, mekkora kaland lesz ez az evezés!

Sopronba idén csak egy rövid látogatásra ugrottunk be, de ekkor a Macskakő Gyermekmúzeum meglátogatása is belefért az időnkbe.

Macskakövön gyalogoltunk el...

... a Macskakő Gyermekmúzeumba!

Kétségkívül az egyik legszebb táj, amerre jártunk ezen a nyaraláson, az Podersdorf és környéke biciklis felfedezése volt. Illmitz felé a kerékpárúton haladva egészen a Balaton-felvidéken éreztem magam...

Podersdorf világítótornyánál nem mindenki akarta
a családi fotót!

Utolsó teljes nyaralós napunkon Lászlómajorban jártunk, hogy megnézzük a Fertő-Hanság Nemzeti Park látogatóközpontját, majd innen elbicikliztünk Fertődre, ahol ettünk egy jót, majd játszottunk egyet a kastély kertjében és erdejében.

Lászlómajorban hosszasan lekötött minket az érdekes és színes kiállítás.

Most, hogy így összegezve végigolvasom, rendkívül tartalmas 10 napot töltöttünk e tájon, ami mégsem volt teljesen kimerítő (bár a gyerekek viselkedése miatt néha annak éreztük... :D ).
Szumma-szummárum: ha még nem ismeritek ezt a tájat, akkor azért, ha ismeritek, akkor azért érdemes eljönni a Fertő-tóhoz!

A sorozatot egy olyan apró helyszín fotójával zárom, ami semelyik bejegyzésembe nem fért bele, pedig felfutottam hozzá: a fertőbozi Gloriett kilátó előli lenyűgöző kilátással búcsúzom a tájtól.

4 megjegyzés:

1. van minden településnek magyar neve, célszerűbb lett volna azokat használni a magyar szövegkörnyezetben esetlegesen zárójelbe tenni a német nevet.

VálaszTörlés
  2. Ismét egy igényesen megírt, hasznos és élményszerű útibeszámolót kaptunk, nagy köszönet érte! Biztos, hogy merítek az élményelemekből majd alkalomadtán!

Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy tetszett, várlak vissza, kedves Dia!