2023. május 11., csütörtök

Kívül-belül érdekes ÚJ látnivaló, szinte a határon: Erdő Háza, Sopron

Annyira örülök, hogy indulásunk előtt "szembejött", és a sok információ között még észre is vettem egy frissen megnyitott látogatóhelyről szóló cikket. Mert így még utazásunk előtt be tudtam ütemezni a programtervünkbe ezt a Sopronban található klassz természetismereti helyszínt. Egészen pontosan Sopron külterületén, már-már szó szerint a határon helyezkedik el a Taeg Tanulmányi Erdőgazdaság Zrt. új fejlesztése, az Erdő Háza. Kint állatsimogató és erdei bemutatóhely játszótérrel, bent büfé valamint egy interaktív látogatóközpont várja a családokat - nagyon komplex, jól sikerült egység lett!

2023. május 10., szerda

Szablyatáskával fedeztük fel a Fraknói Várat

Jártunk már a Fraknói Várban, kettesben Férjemmel. Az akkori bejegyzés végére odabiggyesztettem egy mondatot: "gyerekekkel nem ajánlom". Ezt a kijelentésemet fogom most felülírni az alábbi részletes, tartalmas és képekben gazdag bejegyzéssel. Fraknó ugyanis azóta felkészült a kisgyerekes családok fogadására, mi több, különböző módokon vonzzák be a különböző korosztályokat. Vannak kifejezetten gyerekbarát vezetések, szülinapi programok, és van a szablyatáska, amit a pénztárnál lehet kérni. Ez egy játékos eszközkészlet kísérőfüzettel a Vár izgalmas felfedezéséhez. Mi első körben egy várvezetésen vettünk részt - ami sajnos az időközben váratlanul bepottyanó magyar nyugdíjas csapat miatt mégsem lett olyan gyerekbarát, mint eredetileg terveztük. Kis pihenő, szünet után a második emeleti termeket ismertük meg a szablyatáskás vezetőfüzettel.

2023. május 9., kedd

Amikor a desszertnek sem jutott hely - Deák Étterem, Sopron

Tapasztalataim szerint az étteremek többsége általában:

• vagy hatalmas adagot kínál, de közepes vagy annál rosszabb színvonalon,
  • vagy ici-pici adagban adnak extra finomat.

Kevés olyan helyen jártam eddig, ahol a két feltétel együtt teljesül. A soproni Deák Étteremben azonban óriási adagokban kaptuk a finomabbnál finomabb étkeket. Olyan nagy adagokban, hogy a desszertnek már egyikünk sem tudott volna nekiállni, még a gyerekek sem kívánták, pedig ilyen aztán tényleg, de tényleg nem szokott előfordulni velünk! Szóval desszertet nem kértünk, nem is teszteltünk -  mert egyszerűen nem fért belénk.

2023. május 8., hétfő

Négycsillagos szállásunk Sopron szívében - Hotel Palatinus

Mikor kiderült, hogy a meghívásunk Kismartonba és Fraknóba IS szól, világossá vált számomra, hogy kétnapos lesz az utazásunk. Ugye senki nem akarja a gyerekek torkán egyetlen napon lenyomni egy kastély és egy vár megismerését? (Ebben az esetben éppen a kedvüket vennénk el attól, amire pont meg akarjuk hozni...) Nem, nem, semmiképpen nem lehet egy nap megnézni ezt a két tartalmas látnivalót! Mindkettő külön napra szóló program, mindkettő után már csak valami lazább következhet, és mindkettő megismerését a délelőtti-koradélutáni napszakra tenném. Ezért, ha Burgenlandban barangolunk, szükséges aludni valahol, legalább egy éjszakát. Mi ezúttal a Hotel Palatinusban**** kaptunk lehetőséget megszállni. Természetesen azonnal megnéztem, hová esik Sopron belvárosán belül ez a szálloda. A térkép a Szent Orsolya teret mutatta - és mivel ismerem már valamennyire Sopront, azonnal tudtam, hogy ez bizony csodálatos lokáció, innen minden fontos belvárosi helyszín csupán pár perc séta!

2023. május 7., vasárnap

Itt egy kutyus lesz az idegenvezetőd! - A figyelem ébrentartása a kismartoni Esterházy-kastélyban

Akárhányszor elhaladtunk az utóbbi években Eisenstadt főutcáján, megcsodáltuk a kocsiból a gyönyörű kastélyt, én személyesen még sóhajtoztam is, milyen kár, hogy nincs időnk megállni. Mert nem kell ahhoz turisztikai szakembernek lenni, hogy lássuk, a hatalmas épület kiállításának bejárása bizonyára nem egy félórás beszaladok-kiszaladok program lesz, főleg nem családdal, gyerekekkel. Ez itt bizony alapjáraton 3-4 óra. És eddig még sosem jártunk úgy Kismartonban, hogy legyen 3-4 óránk csak a kastélyra. 2023 májusáig.

Történt pedig, hogy a 2023-as Utazás Kiállításon, egy közös ismerősünk standjánál megismerkedtem az Esterházy Kids&Family felelősével. Mindkettőnk szeme felcsillant, amikor kiderült, mivel foglalkozik a másik. Én már évek óta álmodoztam az Esterházy-birodalom felfedezéséről gyerekekkel (Fraknóban jártunk kettesben), Marcsi pedig szerette volna a magyar családok számára ismertebbé tenni a tényt, hogy mindkét helyen elérhető magyar nyelven az interaktív kastélybejárás kisgyerekes családok számára.