2024. április 9., kedd

Prédikálószék gyerekekkel - egész napos túra a Pilisben

Biztos Nektek is van olyan pillanat az életetekben, amikor már "a falat kaparjátok", hogy kimehessetek végre a természetbe. Nos, sok betegeskedés és még több programütközés után (erre a bizonyos szombatra is le kellett mondanunk két programot a kamaszainknak, hogy eljöhessenek...) végre sikerült találnunk egy szombatot, amikor minden adott volt. Az összes gyereket szabaddá tettük. Pipa. Egészségesen kelt fel mindenki reggel. Pipa. Tudtunk előző este készülődni, sütni, hogy legyen elemózsiánk az útra. Pipa. Az unokatesók családjában a fenti feltételek szintén stimmeltek. Pipa. Az időjárás-előrejelzés tökéletes kirándulóidőt ígért. Pipa. Így ezen a csodálatos tavaszi reggelen 12-en indultunk neki, hogy megmásszunk több hegyet és völgyet, patakozzunk, piknikezzünk és egy híres kilátóból láthassuk az ország egyik leglélegzetelállítóbb kilátását.

2024. április 7., vasárnap

Varázslatos Palkonya és a Borostyán Vendégház

MiraDonna.hu: nem ismertem Gabi blogját, amíg össze nem hozott minket az élet egy tévéstúdióban, sorunkra várakozva. Egészen pontosan Az ATV-be, a Jakupcsek Show-ba invitáltak az egyik adás második, könnyedebb témájaként olyan szülőket, akik nem csak aktívan utaznak, de aktívan blogolnak is a kalandjaikról. Rengeteget kellett várni, így bőven volt időnk beszélgetni, ismerkedni. Eleve hasonló érdeklődésű embereket összeültetve gyorsan elindult a beszélgetés. :) Gabival azóta is kapcsolatban állunk, és ez még inkább erősödött, amióta kiderült, hogy közel lakunk egymáshoz, ráadásul Gabi szálláshelyet is üzemeltet! A meghívást akkor kaptam Palkonyára, amikor a Busójárás közeledtével felmerült, hogy a két blogger elmegy és együtt megnézi ezt a különleges látványosságot élőben! A korábbi tervekben Gabi más barátnői is szerepeltek, akik sajnos végül nem tudtak velünk tartani. Így tehát maradtunk ketten, húshagyó kedd előtti estén levonatoztam Palkonyára, és megszálltam Gabi vendégeként a gyönyörű Borostyán Vendégházban, hogy másnap együtt induljunk onnan Mohácsra.

2024. április 2., kedd

Csáktornyai vár - a Zrínyiek nyomában jártunk Horvátországba átkacsintva

"Még sosem jártunk Horváthországban! Mindenképpen menjünk át!" - hangzott el a kérés a nagyok részéről. Úgy voltunk vele, hogy ezt a kívánságot örömmel tudjuk teljesíteni, mert nekünk is szándékunkban állt átkocsikázni Csáktornyára és/vagy Varasdra. Végül "csak" Csáktornya fért bele az utolsó napunkba, mely végén még haza is kellett vezetni, szóval a Zrínyi-vár és egy pizzéria meglátogatásán kívül csak egy kis játszóterezést tudtunk belepréselni a rövid programba.