2014. október 22., szerda

Kilátótúra a Budai-hegységben

Ez a remek és tartalmas kirándulás útvonal nem az én fejemből pattant ki, hanem kisfiam elsős osztályfőnöke rukkolt elő az ötlettel a családos osztálykirándulásunk tervezésekor. Szerintem nagyszerű program jó időre, érint három kilátót, van benne kellemesen fárasztó hegymenet, sok lejtő, játszóterek, kolostorrom, és természetesen gyönyörű panoráma és sok erdő. Egyéb lehetőségként érdeklődő gyerekekkel a fogaskerekűt (ha jár), a gyermekvasutat és a libegőt is beiktathatjuk. Gyerektempóban, pihenőket, játszózást megengedve négy-öt óra jóleső sétára számítsatok, de alternatív rövidítésekkel kevesebb is lehet.

A találkozót a Szépjuhásznéhoz beszéltük meg. Mi családilag úgy döntöttünk, hogy a Gyermekvasút Széchényihegy megállójánál tesszük le az autót, s innen indulunk kis túránkra.

Induláááás!

Szembeforgalom az egyik megállónál.

Családi jegyünk 3500 Ft-ba került, ez egész napos gyermekvasút-használatra jogosított fel mindannyiunkat. Két másik család kíséretében integetve érkeztünk meg a megbeszélt találkozóhelyre, ahol a többi család már várta a befutó vonatunkat. A Szépjuhászné Büfé ínycsiklandó, éppen készülő aznapi menüebédje mellett elhaladva felfelé vettük az irányt, hogy egy meredek kaptatónak nekifogva felgyalogoljunk a nagy-hárs-hegyi Kaán Károly-kilátóhoz

Az út elején.

A Kaán Károly-kilátó.

Az elején fullasztó hegymenetben még beszélgetni is nehéz volt, azért persze megpróbáltuk. :) A kilátó nincs messze, még lihegve is hamar odaértünk. Hatalmas tömeg gyűlt össze a csodálatosan napos, meleg őszi szombat délelőtt ezen a helyen. A kilátóba feljutás komoly sorban állást követelt... Mondjuk megérte felmenni:

Kilátás a Nagy-Hárs-hegy tetejéről egy szép őszi délelőttön.

Innen továbbindultunk a Kis-Hárs-hegyre a Makovecz-kilátóhoz. Közben érintettük a Bátori-barlang bejáratát, előtte egy kis hidacskával.

Kis felfedezők jönnek épp ki a Bátori-barlangból.

Az egyszerűségében  különleges Makovecz-kilátó.

Elsősök a csúcson! :)

Túránk közepén visszajutottunk a közös kiindulópontra, a Szépjuhásznéhoz. Itt csaptunk egy nagy játszóterezést, ebédeltünk, pihentünk.

Szuper erdei játszótér a Szépjuhásznénál.

Volt, aki itt elköszönt a csapattól, egy kisebb lelkes társaság azonban tovább indult, hogy a pálos kolostorrom érintésével felgyalogoljunk a János-hegyre.

Szent, békés hangulat a pálos kolostorromnál.

Romokon szaladgálni a legjobb!

Indulás a János-hegyre!

Kaptat a megfogyatkozott kis csapat felfele.

A János-hegyi Erzsébet-kilátót gondolom senkinek nem kell bemutatni. Budapest legmagasabb pontjáról a Gellért-hegy apró kavicsnak tűnik csupán. Bár párás időben jártunk itt, még így is lenyűgöző, magával ragadó volt a látvány.

Lenyűgöz, minden alkalommal.

Szia Papa, szia Mama!! (Ha kiállnak a nagyszülők az erkélyre,
és szép az idő, távcsővel látják, ha integetünk nekik a kilátó tetejéről.)

Hangulat.

A kilátó alatt a büfénél meguzsonnáztunk, majd ismét búcsút intettünk egymásnak, ezúttal mi csatlakoztunk le a nagyobb társaságtól, hogy egy másik családdal karöltve lecammogjunk a Gyermekvasút János-hegy megállójához. Előtte azonban a Libegő felső állomásánál található játszótéren megfuttatuk a gyerekeket. Hatalmas, tényleg hatalmas volt a tömeg! Eredeti tervünk a lett volna, hogy libegőzünk egyet, de a sor a játszótér végén állt, így inkább ezt az élményt elnapoltuk.

Jó játékok és tömeg a Libegő felső állomásánál található erdei játszón.

Változatos, jópofa játszóeszközök.

Kényelmes, maximum tízperces gyaloglással jutottunk le a megállóhoz. A Gyermekvasút csúcsideje nem hétköznapra esik, hétvégén jár gyakrabban, így nem is kellett sokat várni, megérkezett a vonatunk.

A kör bezárult: Széchényihegy, végállomás!

Úttörők a falon. :)

A túra címszavakban:
(0. Ha járna a fogaskerekű: 60-as fogaskerekűvel fel Széchényihegy végállomásig.)
1. (Át)Felszállás a Gyermekvasútra, utazás Szépjuhászné megállóig.
2. Szépjuhásznétól gyaloglás a Nagy-Hárs-hegyre: Kaán Károly-kilátó
3. Innen séta a Kis-Hárs-hegyre: Makovecz-kilátó
4. Vissza a Szépjuhásznéhoz, itt játszóterezés, kolostorrom.
5. Fel a János-hegyre: Erzsébet-kilátó, játszóterezés
(6. Libegőzés)
7. Séta a Gyermekvasút János-hegy megállójáig.
8. Vissza Gyermekvasúttal Széchenyihegy végállomásra.

/A túra egy részéről megtaláltam egy másik blogger téli tapasztalatait, érdemes őt is követni, ha szerettek kirándulni, mert nagyon szórakoztatóan ír (sokkal viccesebben, mint én). Ők már nagyobb gyerekekkel kirándulnak. Tehát itt éritek el: Szép Kilátás Blog/