2014. október 7., kedd

Kőszeg és környéke kettesben 2. rész

Az 1. részt itt találod.

Tourinform Iroda, Óház-kilátó, Bechtold István Természetismereti Látogatóközpont, Kőszeg belvárosa, Jurisics vár

Gyerekek nélkül minden sokkal gyorsabban megy. Ezt a napot legalább 2 napba elhúzva tudtuk volna végigcsinálni, ha velünk vannak csemetéink. Kettesben nem kell alkalmazkodnunk a gyerekek igényeihez, tudunk a saját tempónkban haladni egy túrán, nem cipelünk plusz kilókat, és nem kell minden fánál megállni nézelődni. :) Úgyhogy ne lepődjetek meg, hogy egy napba - a gyerekes bejegyzésekhez képest - mennyi minden belefért. Mert amit itt alább olvastok, az ennek a második napunknak csupán a fele!

Ezen a napon már kaptunk reggelit a szálláson, így jóllakottan érkeztünk a kőszegi Főtérre. A Tourinform Iroda kilenc órás nyitására már ott is voltunk. Azért kezdtünk itt, mert egyrészt nagyon sok ingyenes brossúrát össze lehet gyűjteni egy tourinform irodában, másrészt mert van ez a játék (Kőszegi Kulturális Kincskereső), amit szerettünk volna kipróbálni. Úgy gondoltuk, hogy egy ilyen városismereti játékkal sokkal érdekesebb végigmenni a belváros helyszínein, mint egy szimpla útikönyvvel. És ez tényleg így alakult! Ám mielőtt nekiláttunk volna a játék első feladatának, szerettünk volna felmenni az Óház-kilátóhoz. Így ez a barangolós napunk egy kellemes rövid túrával kezdődött.

Az Óház-tetőhöz legközelebb az ún. Kincs pihenőnél lehet parkolni (turista térképen jelölve, de az Óház ki van táblázva egészen a belvárostól). Itt van egy kis büfé, mely ottjártunkkor nem üzemelt, és egy nem túl nagy parkoló. Tovább szabályosan nem lehet közlekedni az erdészeti úton. Ezért mi is túrabakancsba bújtunk, és nekiindultunk a rövid sétának a kék körön, majd a kék háromszögen. Kb. fél óra kellemes sétával fel lehet jutni a kilátóhoz.

A felújított Óház-kilátó lentről.

És a kilátás Kőszeg irányába.

A városba visszatérve még mindig nem kezdtük el a játékot, mert megálltunk a Chernel-kertben található Bechtold István Természevédelmi Látogatóközpontnál.

A kupolás épület mellől indul az osztrák-magyar területeken végighaladó
Alpannonia túraútvonal.
(Alpannonia térképet több helyen is szerezhettek Kőszegen, pl. itt.)

Vicces Gólyalabirintus érdekes táblákkal a Látogatóközpont mellett.

A parkba egy fedett előadó-, pihenőhelyet is terveztek.

Fantáziadús, nagy, sok játékos játszótér szintén ugyanitt.

Rövid tanösvény az Országos Kéktúráról  a Látogatóközpont körül.

A Bechtold István Természetvédelmi Látogatóközpont galériája.
(Aznap nagyon meleg volt odafent, emiatt nehéz volt élvezni
a madártani és a képzőművészeti kiállítást.)

Tojások a fiókokban. Sok-sok interaktív elem a kiállításban.

A Látogatóközpont és környéke kiválóan alkalmas arra, hogy egy osztály akár 4-5 órát eltöltsön itt, nyilván szakvezetéssel, játék- és ebédidővel.

És akkor induljon a játék! Bebarangoltuk segítségével a város legszebb részeit, érdekes információkat olvasgatva közben. Persze az állomáshelyek között biciklivel közlekedve.

Kőszeg legimpozánsabb temploma,
a neogótikus Jézus Szíve templom.

Belülről is gyönyörű.

Jócskán elmúlt már a klasszikus ebédidő, mikor arra eszméltünk, hogy ennünk kellene valamit. Egy szabadszájú, a magyart erősen törő török mukinál ettünk kebabot, közvetlenül a Főtéren. Jókat mulattunk a szövegein, épp valami adóellenőrt szidott, de olyan kifejezésekkel, amiket eddig nem hallottunk. :) Külön ajándékként ugyanitt találkoztunk egy rég nem látott baráttal! Kőszeg főterén teljesen váratlanul összefutni valakivel, akit már sok éve nem láttál... meglepő, és örömteli élmény!

Egy kiváló uzsonnázó helyszín a Főtér egyik sarkán.

Dizájnos belső terek a finomságok körítéseként.

Gyönyörűen felújított Főtér.

A Jurisics tér is megújult.

Hősök kapuja.

Ebéd után a Jurisics Várba tértünk be. Itt szintén van egy várismereti játék, a Vármustra, amit természetesen ki nem hagytunk volna. Ehhez a kvízlapot a belépő mellé lehet kérni, ingyenes.

A Vár bejárata.

A sok évig tartó felújítás szép eredménye.

A pinceszinten berendezett főúri ebédlő egy részlete.

A Natúrbolt a feladatsor egyik állomása, de enélkül
is érdemes betérni, egyik bejárata közvetlenül a Várból nyílik.

Miután végigmentünk a feladatsoron, s ezzel tulajdonképpen a belvároson, és learattuk a babérokat a Tourinform irodában jutalom, azaz egy kis kitűző formájában, útnak indultunk. Napunk további részében a közeli Burgenland tájain kalandoztunk sötétedésig, erről a következő bejegyzésben írok.