2015. július 30., csütörtök

Kempingteszt: a révfülöpi Napfény Kemping bérsátrai

Egy ideje már szembesülnünk kellett azzal a ténnyel, hogy amennyiben ragaszkodunk a "parti szállás elméletünkhöz", (miszerint nem caplatunk 3 gyerekkel hőségben a több száz méterre lévő vendégházba napi minimum kétszer a strandig/strandtól), akkor csak és kizárólag a kempingek árait engedhetjük meg magunknak. Ennek megfelelően az elmúlt években elkezdtünk felszerelkezni néhány alaptárggyal, amit csak egyszer kell megvenni, és utána évekig lehet őket használni.

A zöld előtetőt, a székpárnákat, a terítőt és az etetőszéket mi vittük.

És hozzászoktattuk magunkat a gondolathoz, hogy a sátras nyaralás egyáltalán nem gáz, sőt! A bérelt sátorban ágyban alszol, van felszerelt kis konyhád, eső esetén elfér a teljes étkező asztal az előtérben. Eddig kétszer próbáltuk ezt a sátrazási formát, mindkét alkalommal kaptunk a nyakunkba vihart rendesen, de egyszer sem áztunk be. Természetesen luxusigényeknek ez a bérsátor nem fog megfelelni, de gondolom aki ilyet foglal magának, luxusra nem számít! Viszont néhány perces kellemes sétával le lehet csattogni a partra, papucsban, fürdőruhában. Óriási előny ez gyerekekkel!

Hálófülkék.

Felszerelt konyha és előtér.

A hat ágyból mi négyet használtunk, a gyerekek
a nagyágyon aludtak keresztben hárman.

És akkor most rátérek a révfülöpi kemping értékelésére. A Balatontourist Révfülöpön egy hatalmas nagyüzemet visz. Ez nem egy pici, kedves családias kemping, mint a tavalyi szemesi Lidó volt, hanem egy modern, nagy, külföldiek által nagyon kedvelt, tiszta, rendkívül komoly szabályokkal bíró hatalmas üzem. Ennek minden előnyével és hátrányával.

Tiszta mosdók, zuhanyzók. 5-14-ig, majd 14-23-ig
folyamatosan takarítja minden épületet egy-egy néni.

A kismedence és a "mini lidó" partszakasz, viharos szélben.

Felhős időben üres volt a strand.

Előnye, hogy rengeteg a lehetőség kempingen belül: van élelmiszer bolt, ajándéküzlet, parti felszereléseket áruló bolt, étterem-pizzéria, közös kultúrhelyiség, mosoda, kávézó, fodrász, sütögető helyek tűzifával(!), lehet bérelni a gyerekeknek gokartot, az animáció pedig minden korosztálynak szól. A parton mini lidó strand várja a legkisebbeket, ahol a Balatonból elkerített kis szakaszon tudnak homokos részen pancsolni. Ezen kívül van egy kis medence, csúszdával, valamint egy alig árnyékos, de nagyon igényes, nagy játszótér.

Parti játszótér, borús időben.

Gokartbérlés!

Rendőr-, mentő-, és tűzoltóbemutató a kempingben!

A tűzoltók a bemutató végén kivonultak a strandra és boldog-boldogtalant meglocsoltak. :)

Hátránya, hogy nagy a forgalom, szinte mindig tele van szezonban, emiatt nagyon sok az ember. Egyáltalán nem mondanám családiasnak. A strandszakaszon jó időben majdnem olyan tömeg van, mint egy szabadstrandon, a külföldi nagy pedig gyerekek előszeretettel vetik be magukat a kicsiknek fenntartott pancsolóba és dobálják egymást (és másokat) sárral. Ez azért van, mert a nagy strandszakaszon, ahol lépcsőkön lehet bemenni a vízbe, szinte azonnal 120 cm-es táblával találkozol. Tehát ez a szakasz, akármilyen hosszú is, csak úszásra alkalmas. Gyerekekkel játékra, labdázásra, matracon őrültködésre nem, mert még a nagyobb gyerekek lába sem ér le néhány lépés megtétele után. Így marad nekik a kismedence és a gyerekpancsoló...

A nagy kempingben csak ámulsz-bámulsz, milyen felszereléssel érkeznek egyesek. Néha azért indultunk neki sétálni kempingen belül, hogy ötleteket gyűjtsünk a jövőre vonatkozólag.

Néhány hasznos tipp, ami nekünk idén már bevált:

1. Vigyetek sok-sok kampót! Férjem itthon hajlítgatott kb. 15 db kampót, amit aztán a sátor tartószerkezetére felaggatva lehetett tárolásra használni: törölközők, fürdőköntösök, konyharuhák, ikeás tartók, kislámpák kerültek rájuk.
2. Érdemes beszerezni az IKEÁ-ban néhány - főleg a gyerekrészlegen kapható, filléres - felakasztható tartót. Ezeket a kampókra akasztva kiváló játéktárolókat kaptunk. Ide kerültek az úti játékok, kis társasok, kártyák, alvósok, ceruzák.
3. A Decathlonban szereztünk be két elemes kislámpát, melyek az esti felolvasásoknál, a gyerekek altatásánál nagy szolgálatot tettek.
4. Vittünk zuhanyzáshoz fürdőszobai alátétet (azt a gumis tappancsosat), így a gyerekek kiléphettek a papucsukból a zuhanyfülkében.
5. A gyerekek úgy mentek zuhanyozni, hogy fürdőköntöst adtunk rájuk: ez volt egyben a törölközőjük is. Így nem kellett hosszasan öltözködni a zuhanyfülkében, ezt megoldottuk utána a sátorban.
6. Érdemes előtetőről (pl. JYSK-ben kapható megfizethető áron) gondoskodni, ami nem csak a nap ellen véd, árnyékol, hanem szemerkélő esőben is el lehet alatta ücsörögni békésen.
7. Mi a kényelmünkért vittünk magunknak székpárnákat és saját terítőt, valamint néhány konyhai eszközt: saját késeket, kancsót.
8. Ha jól pakoltok a bőröndbe, szekrényként működik. A néhány akasztós ruhát meg ki lehet tenni egy-egy vállfára - ezzel érdemes készülni, mert nem biztos, hogy lesz a sátorban.
9. Mi a nem használatos ágyakat kitettük a konyha-előtérbe, letakartuk matracukat egy-egy pléddel (direkt erre vittük), és hempergőnek, "kanapénak" használtuk. Rossz időben ezen játszottak, társasoztak, rejtvényeztek a gyerekek.
10. A saját hálózsák + saját tiszta lepedő + saját párna kombináció kiváló, kényelmes alvóhelyet biztosított.