2016. november 11., péntek

Kiengedtük a gőzt Pilisborosjenőn

Őszi szünet, szabad hétfő, apukák is itthon, gyönyörű idő lesz, hová menjünk, hamar sötétedik, legyünk ott gyorsan, sétáljunk egy nagyot a természetben, de legyen látnivaló is a gyerekeknek- ezek voltak a szempontok. A megoldás Pilisborosjenő lett, Nagy-Kevélyi kőfülkék, Egri vár, Teve-szikla. Utána meg egy jól megérdemelt, finom ebéd az Ürömi Hüttében. Ezt a napot csak ajánlani tudom!

Indulástól érkezésig kb. 23 perc telt el, ez annyira baráti volt, hogy még mi is meglepődtünk, mennyire hamar a Pilisben lehet az ember (már ha Újpesten lakik és a Megyeri hídon megy át, Budakalász és Üröm érintésével, pihenőnap.)

A kocsit a Fő út legvégén hagytuk, a Mesevölgy óvoda mellett van egy nagy üres terület. 10.00 körül még csak lézengtek a turisták, de mire visszaértünk 14.00 óra tájban, bizony telis-tele volt autóval a környék. Szóval ez a hely a Pilis egyik "bejárata". Íme a térkép, hogy hol is van ez a kiindulópont:

Figyelem! Nem jártunk mindenhol, ahová itt el lehet menni! 7 igen élénk, de ebédidőre fáradt, nyúzott gyerekkel nem mentünk fel a Nagy-Kevély kilátópontjára, és a bányáig sem gyalogoltunk el.

Nem lehet rossz ide oviba járni!

Először a kőfülkét céloztuk meg, amelyet az Országos Kék Kör is érint. Tehát a parkolóból a Levendulamező és a nagy rét elhagyása után a kék jelzésen kell továbbmenni, ami lekanyarodik egy idő után jobbra. Ha már más jelet nem látsz, csak biciklis felfestést, akkor vagy menj tovább a zöldön és újra a kék útba botlasz kerülővel, vagy fordulj vissza.

E szépség mellett elgyalogolsz majd!

Halad a csapat

A Kőfülkéhez bizony lihegős a felfele út, de megéri felbaktatni! A gyerekek nagyon élvezték a barlang "felfedezését", de meg kell mondjam, szülőként azért legördült homlokomról néhány izzadtságcsepp - főleg, amikor lefele botladoztak. A kőfülke ugyanis nem az út mentén van, hanem kicsit mászni kell hozzá. Aki elég nagy ehhez, az menjen, de a négyéves kislányomat csak apukája szigorú felügyelete mellett engedtük fel. (Én, hátamon a kilenc hónapossal fel sem mentem.)

Tanösvénytáblák a Kék jelzés mentén a falu jóvoltából.

Kőfülke mászás (ez már odafent).

A mászás után tízórai következett a sziklákon ücsörögve, kellemes őszi napsütésben.

Napozós tízórai.

Itt dönthettünk volna úgy, hogy felmegyünk a Nagy-Kevélyre, de a gyerekek állapotát látva inkább az Egri vár felé, azaz lefelé vettük az irányt.

Lefelé a Nagy-Kevély oldalában.

Séta az Egri várhoz szépséges időben. (Ez az ösvény NEM babakocsis terep!)

Az "Egri vár" - azaz az Egri csillagok c. film forgatási helyszíne kiváló pihenőhely, volt is itt ember, rengeteg. Szerencsére a helyi geoláda kissé odébb van elrejtve, megtaláltuk, a gyerekek nagy örömére.

Ládatalálat, ajándékcsere.

Az egyik kincs a ládában egy nagyító volt!

Ezután elgyalogoltunk egy kis ösvényen a Teve-sziklához.

Ugye, hogy ugye? Teve!

A gyerekek a sok kis ösvényt meglátva örömmel kiáltottak fel, hogy akkor ők most elmennek bújócskázni. Ekkor azt hittük, hátradőlhetünk, és kicsit megpihenve beszélgethetünk egy jót. Ez volt ám a nagy tévedés!! Egyikünk sem feltételezte, hogy a hat "önjáró" gyermek első útja a Teve-szikla teteje lesz, mint lehetséges búvóhely! Egy pillanatra meghűlt bennem a vér (csúnyább kifejezésekkel, hogy mi fagyott meg bennem, nem élnék), amikor megláttam a hat gyereket a Teve-szikla tetején ácsorogni!!! Azt, hogy oda fel lehet menni, nem gondoltam. Hogy a nagyobb gyerekeim felmentek, nem lepődtem meg, néhány erélyes szóval leparancsoltuk volna őket. DE! Ezek vitték magukkal az ötévest és a négyévest! Ekkor, ahogy láttam a két kicsit a szikla szélén, kb 3-4 emelet magasságban állni, olyan pánikba estem, amilyet már rég éreztem. Férjem csak az arcomat látta, s mikor ő is felnézett, ledobta a hátizsákját, és már rohant is fel értük. Utána nagyon megszidtuk a nagyobbakat, akik nem mérték fel, mit szabad két kis óvodásnak... és persze magunkat, hogy nem láttuk előre a veszélyt. Mindezt azért írom le, hogy Veletek ne forduljon elő. Tehát: Teve-szikla környékén csak óvatosan.

Az Ürömi Hütte, ahol kései ebédünket fogyasztottuk el, egy kellemes, barátságos hely, finom ételekkel, egészséges választékkal és ami nekünk nagyon fontos szempont volt: megközelítése mindössze néhány percnyi autóút a kiindulóponttól. Nem a legolcsóbb pizzéria, de az árért minőséget kapsz.

Kép forrása: tourinform.hu

A többség pizzát rendelt, én kipróbáltam az oldalast BBQ szósszal, steak burgonyával, salátával, tíz ujjamat megnyaltam utána. A pizzaevők sem panaszkodtak. Már megszoktuk, hogy ha mi megjelenünk egy étkezőhelyen a hét gyerekkel, négy felnőttel, eleve megbámulnak. Itt sem volt ez másként a vendégek részéről, de hozzá kell tennem, hogy a személyzet szemrebbenés nélkül segített nekünk mindenben, és egyáltalán nem volt gáz a gyerekek nyüzsije sem. (Bár amikor egyik gyermekem egy barchoba megfejtéseként hangosan felkiáltott örömében, hogy áá, megvan, ez az: SEGGLYUK!! akkor egy kissé feszélyezve éreztem magam... /a megoldás nem ez volt, de hasonló kaliber, amit az egyik unokatesó talált ki, kiváló asztaltéma étteremben, nem igaz?/)

A Hüttébe érdemes asztalt foglalni!! Teltház volt!

1 megjegyzés:

1. Mi is arra jártunk nem is olyan régen, élvezetes kirándulás volt! Én inkább csak képes beszámolót posztoltam: