2023. április 6., csütörtök

Sárkányeregetés a Szemletoronynál

Mindig van sárkány az autóban. Sosem lehet tudni, mikor kerülünk famentes, szeles helyre. Már számtalanszor bebizonyosodott, hogy ez milyen jó ötlet, ugyanis majdnem mindegyik sárkányeregetésünk teljesen spontán programként került bele a napunkba. Ez most nem lesz egy hosszú cikk, csak leírom, hogy mikor a nagyvázsonyi Kinizsi-vár után haladtunk visszafelé a szállásra, még Tótvázsony előtt megálltunk egy kilátónál. És amikor felmásztunk, megláttuk a kilátást, a hatalmas, kietlen mezőt, és a szél majdnem lefújt minket a kilátóból... adta magát a helyzet. Maradtunk. Másfél óra a jeges hideg szélben, de megérte, akkora élmény volt!

És persze ez is szabadon választott program. Nagyfiúnk inkább a kocsiban hallgatott zenét, és élvezte a kisgyerekmentes, békés perceket. :) Ezt is megértem. Mi egész sokáig bírtunk a fagyoskodást, aztán lassacskán, először csak kettecskén kicsi lányommal visszaszivárogtunk az autóhoz, míg a leglelkesebb eregetők is megérkeztek, teljesen átfagyva.

A kilátó egy régi katonai reptér irányítótornya, neve sincs, a közeli geoláda elrejtője Szemletoronynak hívja, de ott nem láttuk ezt a megnevezést. Nagyszerű a kilátás a tetejéről. Teljesen biztonságos mind a feljutás, mind a fent tartózkodás, mert teljesen védett. Még én sem paráztam, pedig az nagy szó, és az anyaföldet sem csókolgattam, mint Tatabányán! (Különös az én tériszonyom, akkor kapcsol be 150 %-osra, ha gyerekkel vagyunk, de olyankor sajnos az óbégatós, két kézzel kapaszkodós tériszony ez. Roppant idegesítő, kívülről viszont baromira mulatságos, legalábbis a családom szerint.)

Van itt egy, az erdészet által kialakított pihenőhely, és hatalmasokat lehet teljes nyugalomban sétálni a végeláthatatlan réten, ami bunkaermeglepetéseket is tartogat. Messziről látszik a Kab-hegy, a Kis-Moszkvának nevezett régi orosz laktanya, és láss csodát, a Somló teteje is!

Mindenképpen érdemes megállni és időt tölteni ezen a különleges helyen.

A hely geoládáját ezen a linken éritek el.

Térkép:

Szeretnél havonta friss, tartalmas információkat kapni barangolásainkról, kirándulásötleteinkről, múzeumlátogatásainkról, jó szállásokról? Iratkozz fel hírmagazinunkra: