2014. július 4., péntek

Fürdőruhás lazulás a dunakeszi Duna-parton

Minden nyáron van egy-két olyan hétvége, amely nincs telezsúfolva programokkal, tennivalókkal, itthon vagyunk, és azt tehetünk az időnkkel, ami jól esik. Egyik ilyen hétvégénket és a jó időt kihasználva elmentünk a dunakeszi szabadstrandra, hogy belépők és tömeg nélkül lazuljunk egy délutánt a vízparton. Aztán kettő lett belőle.

Úgy a legegyszerűbb megjegyezni, hol kell lekanyarodni a 2-es számú főútról, ha a nagy, közvetlenül az út közelében elhelyezkedő tízemeleteseket figyeljük. Azok után kell Pest felől balra, a Duna felé fordulni (a sarkon van egy CBA). Ez az utca lesz a Liget utca, melyen végighaladva a part közelében találunk egy nagy parkolót, de ha az tele van, a közeli utcákban is lehet parkolni.

Rengeteg a biciklis, mivel erre vezet a bicikliút. A Duna sor egy gyönyörű sétány, rögtön egy kedves kis fagyizó-kávézóval az elején. A rév felé pedig egy igényes étterem várja az éhes betérőket. A szabadstrand tart, ameddig a szem ellát jobbra és balra.

Sok a kutyás, de mivel hatalmas a terület, ez nem zavaró. Kijönnek a helyiek fürdeni, piknikezni, evezni egy jót, nagy az élet. Volt, aki tüzet rakott, hogy a vacsoráját ott főzze meg. Mi pedig klasszikus strandolóként a homokozókészletet elővéve azonnal várépítésbe fogtunk.

Férjem bement úszni egy nagyot, a víz szép tiszta, kellemes hőmérsékletű. A gyerekekkel mi inkább kint maradtunk a part közelében, maximum derékig mártóztunk a vízben. Nincs még sodrás azon a szakaszon (beljebb van!), de azért a még úszni nem tudó porontyokra itt árgus szemekkel kell figyelni. És amit még ügyesen kell megoldani, az az átöltözés! Jól jön a lányoknak egy laza strandruha, vagy egy hatalmas fürdőlepedő, mert öltözőfülke az nincs.

Másnap plébániánk családjait csábítottuk el ugyanoda, aznap jobban fújt a szél, ezért ideális idő volt a sárkányeregetéshez. Többen akkor is fürödtek közülünk, bár hidegebb volt, mint előző nap.

Ez a program gyönyörűen összeköthető egy Szentendrei-szigeti kirándulással (a Horányi rév egy kőhajításnyira viszi át a kocsikat, embereket, bicikliket!), vagy akár a váci Ártéri Tanösvény végigjárásával.