2014. július 27., vasárnap

Kempingezés telepített sátorban a Balaton partján

Itt nyaraltunk egy hetet, különleges élmény volt, mivel a gyerekekkel még nem kempingeztünk – persze korábban kettesben többször is.  Három kicsi gyerekkel az utóbbi években féltem a körülményektől, a külső, közös mosdótól, az esős időtől, a pluszban bepakolandó kempingcuccok terjedelmétől. Aztán idén, mikor megtudtam, hogy a környezetünkben több család is örömmel, szívesen megy vissza újra és újra minden évben erre a helyre, férjemmel átbeszélve úgy döntöttünk, kipróbáljuk mi is! Legyen ez eddigi életünk legolcsóbb nyaralása! (A felszerelt bérsátor ötünknek idegenforgalmi adóval együtt kb. 55.000 Ft volt egy hétre főszezonban.)

Néhány lépésre a sátrunktól...

Mit jelent a felszerelt bérsátor? Van benne két hálófülke összesen 4 felnőttnek kényelmes 2 duplaággyal. Igazi ágyak ezek, kényelmes matracokkal, tehát nem a földön aludtunk. Ágyneműt: lepedőt, párnát, huzatot nekünk kellett vinni, takarót adtak. Két fiúnk aludt az egyik hálófülkében, kislányunk utazóágyban középen, mi pedig a másik hálófülkében. Van még minden sátorba bekészítve két ágy két matraccal, így összesen hatan tudnak aludni egy sátorban ágyon. Mi az egyik ilyen pluszágyat kinti „kanapénak” a másikat pakolófelületnek használtuk. Természetesen van asztal, szék a sátor elé készítve. Eső esetén ezek beférnek a hálófülkék elé.

A bérsátrak U alakban helyezkednek el a kempingben.
A tapasztaltak hoztak maguknak "fedett teraszt". :)

A kis konyhában van egy pici hűtő, elektromos rezsó, edények, porcelán tányérok és bögrék, üvegpoharak, evőeszközök, vágódeszka, merőkanál, stb. konnektor, világítás. Jó minőségű nagykéseket, kotyogós kávéfőzőt, gyerekétkészletet otthonról vittünk. Seprűt, felmosót, vödröt kaptunk a sátor tisztán tartásához, egy 5 l-es kannát pedig azért, hogy ne kelljen minden pohár vízért a mosdóba rohangálni. Ha valami hiányzik, a gondnok szívesen segít. A közös zuhanyzók, WC-k a klasszikus retró Balaton érzést közvetítik, de tiszták. Autóval a legtöbb sátor mögött közvetlenül le lehet parkolni.

Ez egy eső utáni fotó, ezért van bent az asztalunk.

Jobbra, balra hálófülke, középen hely
kiságynak vagy cuccoknak.

A Lidó Kemping nem tartozik a Balaton körüli „sztárkempingekhez”, bár a Balatontourist neve alatt fut. Nincs felújítva, nincs semmi különös extra szolgáltatása, ezért cserébe viszont közvetlenül a parton nyaralhatunk, néhány lépésre a víztől, strandbelépő nélkül (a kemping pici, a legtávolabbi helyek sincsenek messze a víztől). Sok volt a visszajáró, egymást már ismerősként köszöntő család, talán épp azért, mert ez egy olyan kis családias hely.

A gyerekeknek minden nap kétszer tartanak kézműves foglalkozást vagy más animációs programot, mint pl. kincskeresés, gokartverseny. Az ingyenesen használható trambulinon pedig jól kitombolhatják magukat.

Mi a jó még ebben a kempingben? Hogy abszolút Szemes központjában található. Néhány lépésre van egy pékség, minden reggel itt kezdtünk. A legszükségesebb dolgokat egy mini közértben megvásárolhatjuk a pékség mellett, de nagyközért is van az állomáson túl. Ez mindössze néhány perccel több sétát jelent. Ebédelni pedig több helyen is lehet a kikötő közelében. Mert a kikötő is nagyon közel van. Mellette egy homokos szabadstrand található, ahová mi minden alkalommal vízen mentünk át dagonyázni. A kemping másik oldalán is szabadstrand van, na, onnan meg a vízibicikliket béreltük. A kikötő másik oldalán pedig egy medencés élményfürdő.

Ezért sem kellett messzire mennie az apukáknak.

A kempingezés hátrányait csak azért írom ide, hogy kerek legyen a bejegyzés. Nem ajánlom a kempingezést azoknak,
  • akiket zavar a szomszéd sátorban hangos zene vagy nevetés;
  • akiket zavar az éjszaka sokáig fentmaradó szomszédok zaja (egyébként lehet szólni!);
  • akiket zavar, hogy a szomszéd sátor közel van, és látni, mit eszik a másik család reggelire;
  • aki nem szeret közös mosdóba járni;
  • aki utálja, hogy a szomszéd sátorban lakó gyerekek (pl. az enyémek) korán kelnek;
  • akit zavar a kopogó eső zaja a sátor tetején (nem áztunk be);
  • akinek kúszó/mászó kisbabája van, mert eső esetén még a legfrankóbban tisztán tartott sátor alja is koszos lesz a ki-be járkálástól, továbbá a kempingben nem gyep a fű, sokkal inkább vakondtúrásokkal teli gazos felület.

Egy nagy eső után. Érdemes gumicsizmával készülni.

Összességében mi nagyon jól éreztük magunkat. Rosszabb időben kirándultunk Tihanyba, Örvényesre és a Kis-Balatonhoz, ezekről is írok hamarosan. Jó időben meg bent tomboltunk a vízben.

Egy másik szemesi, a Vadvirág kempingben szerzett, ehhez képest elsőosztályú, teraszos faházas tapasztalatainkat itt olvashatjátok: