2017. augusztus 14., hétfő

Nyíregyházán nyaraltunk - Belvárosi séta gyerekekkel

Nyíregyháza kétségkívül nem Pécs, nem Sopron és még csak nem is Szeged. Van történelme, vannak híres szülöttei, de kulturálisan korántsem olyan jelentős és híres, mint például az említett nagyvárosok. Mégis azt mondom: a belváros mindenképpen megér egy sétát, hogy megismerjük! Mi ezt arra a vasárnap délelőttre ütemeztük be, amikor amúgy is bementünk volna szentmisére.

Tehát a napot a Magyarok Nagyasszonya Társszékesegyházban kezdtük, kilenc órási szentmisével (a miserend.hu van mindig segítségünkre utazásaink során). A szentmise nem csak a kiváló prédikáció és a szép orgonaszó miatt volt szép: a templom önmagában is megéri a megtekintést.

A hűvös falak közül kilépve egy meglepetés eseményen találtuk magunkat: A Fő téren egy hatalmas strandröplabda-pályán különböző városi cégek csapatai mérkőztek egymással. Itt egy kicsit elücsörögtünk az árnyékban - izgalmas, jó meccseket láttunk - aztán sétáltunk tovább.

Vizes sétány a templom előtt.

Strandröpi bajnokság a helyi cégek képviselőivel. Jó hangulat uralkodott!

Felújított belváros.

Három Grácia Fagyizó. Hatalmas adagok!

A felújított Belvárosban térkövezett sétányokon haladtunk, nézelődtünk, fotózgattunk. Fagyiztunk, ettünk egy vasárnapi menüebédet az egyik sétányon található kiülős étteremben és találtunk egy nagyon kedves kis játszóteret a Korzó Bevásárlóközpont mögött, ahol a hátránnyal küzdő gyerekek is kényelmesen játszhatnak.

Nyíregyháza Városligete, a Bujtosi Városliget szintén megért volna egy sétát, de mi ezt most kihagytuk. Itt egy nagy tó körül gyalogolhattok kiépített sétányon, ha jól láttam, horgászok ücsörögtek a partján és egy nagy szökőkút is működött, sőt játszótérre is emlékszem.

Bujtosi Városliget madártávlatból. Kép forrása: hellonyiregyhaza.hu

Sövénylabirintus a Bujtosi Váosligetgben. Kép forrása: hellonyiregyhaza.hu

Ismerjétek meg a Nyírség központját! Egy sétát, egy délelőttöt mindenképpen megér ez a program.