2021. augusztus 5., csütörtök

Évforduló a Szigetközben - Lipóti Élményfürdő

Mikor megláttuk, milyen fantasztikusan jó fürdő van a településen, elhatároztuk, hogy a hotelből való kicsekkolás után, még maradunk Lipóton, egész napra. Nagyon jó döntésnek bizonyult, mert így nem csak kipróbáltuk az élményfürdőt, de kényelmesen ebédelni és pihenni is tudtunk még kettesben töltött nyaralásunk utolsó napján.

A termálvízre épült fürdőkomplexum egy része télen-nyáron működik. Az élményfürdő rész azonban csak a nyári melegben van nyitva. A hatalmas területen rengeteg ember fér el, és nekünk szerencsénk volt, mert ezen a pénteki napon, a covid időszak második nyarán nem volt elviselhetetlen az embermennyiség. Hallottunk sok külföldi szót, szlovákot a legtöbbet, de cseh, lengyel és oszták családok is fel-feltűntek. Ám kétség kívül a magyarok voltak a legtöbben.

A fürdő főbejárata

A strandon rengeteg az árnyékos felület, az igazán árnyékos helyeken már nincs is fű, annyira ki van taposva és a napfény hiányában újranőni sem tud. Papucsban közlekedve ez nem okozott nagy kellemetlenséget.

Nagyon tetszett, hogy a strandon jól elkülönülve tervezték meg a különböző funkciókat. Aki úszni akar, az kényelmesen le tud telepedni akár családostul az úszómedence közelében, biztosan lesz hely. Apropo úszómedence! A valódi igényekre tekintettel a mélyvízű úszómedencénél ugróhelyeket alakítottak ki, ahonnan kicsik és nagyok vethetik be magukat a hideg vízbe. Hatalmas mókázásokat láttunk itt, boldog gyerekek ugrándoztak és másztak ki egymás után. 2 sávban úszni is lehet.

Az úszómedencéknél nyáron szabad ugrálni!

A kisgyerekes családok nagy része természetesen a gyerekmedencék környékén vert sátrat, itt is több lehetőség van egész piciknek és nagyobbacskáknak.

A szaunák egy hangulatos "malomépületben" kaptak helyet egy patak partján.

A legismertebb attrakció természetesen a csúszdás medence, ami összeköttetésben áll a különleges, kör alakú hullámmedencével. A csúszdákat a kamikazen kívül mind kipróbáltuk (hozzáteszem, hogy a kamikazet is szerettem volna letesztelni, de a fent dolgozó felügyelő maga beszélt le róla, gondoltam, ha ő mondja, gondoljam meg, nem erőltetem :) ) Legjobban az a csúszda tetszett, amelyik vissza is fordul egy rövid szakaszon. Mivel ketten csúsztunk egyszerre egy duplafánkon, bizony majdnem a tetejéig felvitt minket a lendület, már-már félelemetes volt. Van két teljesen egyforma egyenes csúszda, kifejezetten verseny célból, ez a kamaszodó fiaimnak azt hiszem egésznapos szórakozást biztosítana.

A hullámmedence itt kör alakú és az a nagy piros izé gerjeszti
20 percenként 10 percre a hullámokat.
A gyerekek felültek rá!

Ez a legkülönlegesebb csúszda:
a lendület továbbvisz!

Az ebédlő-étterem kínál rendes, normális ételeket, aminek nagyon örültünk. Az árak sem voltak elszállva, bár egy piaci étkezdénél biztosan drágább ételekre kell számítani. Mivel jó későn ebédeltünk, helyet is könnyedén találtunk magunknak. Az asztalokat folyamatosan fertőtlenítették a dolgozók. A mosdók is tiszták, kulturáltak. A bejárat mellett egy cukrászda található! (Ilyet még nem láttam strandon.)

Ehhez az infótáblához nem volt szükség szakfordítóra! :)

A télen is üzemelő termálvizes fürdő folyosóval van összekötve
az étteremmel. Így papucsban át lehet slattyogni enni - a
leghidegebb időben is.

Legjobban talán az tetszett - és ha megadatik a későbbiekben, ezért is fogunk ide visszatérni családostul - hogy a kempingből korlátlan átjárás biztosított a fürdőbe. Tehát aki a kempingben száll meg - akármilyen szállástípusban - egyben fürdőbérletet is kap a teljes itt tartózkodás időszakára. Hogy visszafelé ne legyen olyan könnyen átjárható a kapu illetéktelenek számára, a kempingben lakók lehúzós kártyával közlekedtek. Ha jól láttuk, két kapu is nyílik a fürdőre a kempingből. Szerintem ez szenzációs megoldás, és nagyobb gyerekeket, akik már önállóan közlekednek és biztonságosan úsznak, simán át lehet engedni egyedül is a fürdőbe a kempingből. Kisebbekkel meg az a könnyebbség, hogy a fürdőből néhány perc alatt a sátorban/mobilházban van az ember, ha ebédeltetni vagy altatni kell.

Összességében hogy őszinte legyek, alig akartunk hazaindulni... Végül az időjárás vett rá minket a szedelőzködésre, a felhőzet egyre vastagabb és mérgesebb lett este hat óra körül, így tényleg el kellett indulnunk.

Játszótér, ping-pong asztal, hatalmas zöld felületek.

Spriccelők az egyik gyerekjátszós részen.