2022. február 8., kedd

Séta a nádasban egy nagyváros "közepén": Székesfehérvár - Sóstó

Az Északi tókör nevű tanösvény felfedezése alkonyati fényekben.

Előző bejegyzésemet úgy fejeztem be, hogy ennyit még nem tekeregtünk soha, hogy egy egyszerű ebédet elfogyaszthassunk valahol. Székesfehérváron majdnem minden étterem zárva van a két ünnep között. Amelyik nyitva: megfizethethetetlenül drága, de mindegy, mert úgyis teltházas. Elmondani sem tudom, hány helyet hívtam fel kétségbeesve, mikor kiderült, hogy a választott étkezde zárva tart. Kódorogtunk az éhes gyerekekkel, s ezúttal a híres előre tervezős énem már másre sem vágyott, mint hogy megpillantsunk végre valami meleg helyet, ahol meleg ételt kapunk... Végül A Juhász Gyula utcában található Grill Pipi mentette meg a napunkat. Mert a gyerekek kezdtek vészesen kiborulni, és nekünk is kopogott a szemünk az éhségtől.

Itt gyorsan összetoltak nekünk asztalokat, és hipp-hopp már rendelhettünk is. Mindenkinek sikerült szerencsésen választania - mert ugye ez is kockázat, mikor az ember ismeretlen helyre tér be - és amit kaptunk, az is bőséges volt és finom. Hamburgerek, kebab tálak, egyszerű, ízletes ételek vártak ránk, igen, belvárosi árakon, de ezen már nem voltunk meglepődve.

Hamburger méretek a Grill Pipiben.

Elmentünk a Hetedhét Játékmúzeum mellett - szép emlékek - és visszagyalogoltunk az autóhoz. A Sóstó Látogatóközpont volt a következő célállomás, 7 percet írt a tervező.

Szürreális élmény egy hatalmas stadion mellett parkolni azért, hogy egy mocsaras-lápos-tavas helyszín köré épült tanösvényen sétáljunk. Nézelődtünk körbe-körbe, hogy tényleg egészen biztosan ide kellett jönnünk? Mindenki elbizonytalanodva battyogott a stadion mellett, én voltam egyedül biztos a dolgomban, mert olvastam, hogy a látogatóközpont a stadion aljában kapott helyet, bármilyen furcsa is ez a tény.

Itt kezdtük a sétát.

A stadion túloldalán indul a tanösvény.

Ahogy szép lassan ment le a nap, úgy kellett tudomásul vennünk, hogy az ebédkereséssel töltött idő elvitte a délutánunk Sóstóra szánt idejének nagy részét. Ajaj, gyorsan menjünk végig legalább a piros körtúrán! Letölthető TÉRKÉP LINKJE

Már a Kócsag-toronynál, ami egy kis kilátó, szembetűnő volt a tempó különbsége a kicsik és a nagyobbak között. A nagyok gyors léptekben, már-már futva simán olyan tempót nyomtak, mint egy felnőtt férfi, de kiscsoportos lánykámon, aki nem aludt semmit, látszódott a fáradtság. Ezért a férjem visszasétált vele a stadionhoz, hogy ott várjanak meg minket, akik viszont az eredeti terv szerint megkerültük a tavat és megnéztünk további két kilátópontot.

Gyönyörű helyeken vezet a pallósor.

Madarakat lesünk!

Kócsag-torony

"Fáradok..."

Több les várja a kirándulókat az útvonalon.

Sajnos a mobilom megadta magát a Nádi-berek megállónknál, így tovább nem tudtam fotózni, de minőségi képeket úgysem tudtam volna már utána gyártani, mert teljesen ránk sötétedett.

Játékos útvonal

A Látogatóközpont 17.00-ig tart nyitva, mi 20 perccel a zárás előtt áramlottunk be. A gyerekek nagyon élvezték a kedves játékokat, a színeznivalókat kiszínezték, a kipróbálos játékokat kipróbálták. Vásároltunk néhány apróságot ajándékba, és az érdekesebb információs füzetekből is hoztunk haza. Mosdózás után pedig, együtt a látogatóközpont munkatársával, elhagytuk az épületet. Tényleg nagyon furcsa, hogy ez az egész egy stadion aljában kapott helyet, és hogy a stadion mennyire meghatározza ennek az élőhelynek az arculatát. Mert nagy, mert közel van, mert világít, mert fűtik a füvet hősugárzóval... (??). Fura helyen van, na.

Mindenesetre fontos megemlítenem, hogy nagyszerű játszótér, sétaútvonalak, mi több, komoly túralehetőségek várják azokat, akik több időt töltenének ezen a helyen. A Sóstó tanösvényről egyébként ebből a DTK videóból értesültem - minden Elviszlek magammal részt meg szoktam nézni, általában a gigantikus mennyiségű ruhahajtogatásaim közben. :) Máté Bence ide tervezett alagútlese még nem készült el, de egye fene, hajlandó vagyok majd visszamenni, ha az kipróbálható lesz! És még másért is visszamennék: a hatalmas kilátó, amibe Krisztáék a videóban felmásztak Bencével, zárva volt, és a gyönyörű játszóteret sem tudták tesztelni a gyerekek.