2022. november 8., kedd

Esztergom, Portobello Wellness&Yacht Hotel - nagycsaládos tapasztalatok

Kép forrása: portobello.hu

Ritkán, de megesik, hogy családilag eljutunk egy szállodába, félpanziós ellátással. Szülők számára ez az igazi pihenés - nem kell felpakolni a fél konyhát, készülni, ellátni a családot. Ezúttal a KidsOasis jóvoltából jártunk az esztergomi Portobello Hotelben, ami egy igazán családbarát szálláshely. Olyannyira, hogy a második emeleten szinte az összes szoba "párban" áll, azaz egybenyithatóak, így 2 szobában kényelmesen megalszik egy nagyobb család is. Nem egy olyan famíliát láttunk ott létünk alatt, akik akár 3-4 szobát is elfoglalhattak. És mi az, ami különösen vonzóvá tette gyermekeink számára az itt tartózkodást? Egy híd. Egy híd az első emeleten, amelyen átsétálva papucsban és fürdőköntösben érkeztünk meg az Aquasziget Élményfürdőbe.

Számomra nem csak a wellness szolgáltatások kipróbálása jelentett örömöt. Én nagyon boldog voltam, hogy Esztergomban tölthetünk pár napot. Alig vártam! Lelki szemeim előtt megjelent, amint órákat sétálunk a város gyönyörű utcáin, a folyóparton dobáljuk a kavicsokat, és gyűjtjük a leveleket, kagylókat. Két múzeumlátogatás között beugrunk egy cukrászdába, vagy geoládát keresünk a városban. Nos, élményfürdőzésből a gyerekeknek minden nap kijutott (legnagyobb örömükre), de az őszi sétákból kevesebbet tudtunk megvalósítani az álmaimnál - második nap ugyanis megérkezett a borzasztóan rossz, hideg, szeles és esős idő. (Ami a természetnek áldás, az az egyszeri turistának kényelmetlen és utálatos...) Ennek fényében le kellett mondanom a nagy városi felfedező sétákról (főleg, hogy lett két náthásunk is közben) és a Strázsa-hegyi tanösvényt sem tudtuk meglátogatni, a geoládákat pedig kompletten elfelejthettük. Még hazafelé jövet is szakadt az eső, sőt, most is esik, míg ezeket a sorokat írom 2 nappal hazaérkezésünk után. Nem szomorkodom mégsem, ha visszatekintek. Két fő célunkat, a Keresztény Múzeumot és a Vármúzeumot sikerült gyerekbarát módon bejárnunk, a szállásunk pedig felejthetetlen élményt nyújtott önmagában is.

Fényjáték a lámpákon

Étterem - az asztalok összetolása nem gond.

A HÍD, az átjáró az Aquaszigetbe.

A KidsOasis családbarát minősítése szerint a Portobello 4 szélforgós, azaz megtalálható benne kisebb és nagyobb gyerekek számára egy rakás élményelem és kényelmi eszköz.

KidsOasis által 4 szélforgósra
minősítésett, családbarát szálláshely!

Egyik szobánk.

A babáknak alap a babaágy ágyneművel, étteremben etetőszék, babaétkészlet, de kölcsönözhető bébifon és babakocsi, vagy nyitásgátló bútorokra, amennyiben a kicsi éppen a nyitogatós korszakát éli.

A kicsiknek klassz játszószoba rengeteg játékkal, mesekönyvvel, társassal és kézműves asztalokkal, non plus ultra az ugrálóvár. Kisebb gyerekeim órákat töltöttek ebben a helyiségben. Hétvégente van gyermekmegőrzés itt, bátran a szakképzett munkatársra lehet hagyni a csemetét. Animációs programok, vezetett ügyeskedések (mi pl. gyöngyöt is fűztünk), és a csendesebb délutáni órákban filmnézés.

Az X-box szoba az ötödik emeleten található, eszközöket hozzá a recepción kell elkérni. Többféle játék áll rendelkezésre. Ugyanitt lehet DVD-t is nézni. Bringabérlés is lehetséges, így biciklivel kerekezhetünk körbe hazánk egyik legszebb kisvárosában! Egyszerűbb társasokat, sakkot kölcsönözhetünk a recepciónál. A kültéri játszótér különleges játékokat kínál a gyerekeknek. Jó időben a szülők közvetlenül a Kis-Duna partján ücsöröghetnek, amíg a gyerekek a játszótéren játszanak.

Játék az X-box szobában.

Kültéri játszó kisebbeknek és nagyobbaknak.

Apropo, vízpart, sétány: igen, a Portobello a Prímás-sziget belvároshoz közel eső részén fekszik, hátsó kiskapuján a város egyik legszemetgyönyörködtetőbb sétányára lépünk ki. Innen könnyen átjutunk gyalog vagy bicikivel a városba. A sziget eleve nagyon szép, jó időben érdemes hatalmas sétákat tenni itt, vagy a szemközti, szintén gyönyörű Kis-Duna sétányon álmélkodni a bájos kis házak szépségén.

Első este még annyira meleg volt, hogy egy szál
pulóverben gyalogoltunk.

Néhány lépésre a Portobellotól...

Alkonyati fényekben a Mária Valéria híd.

Szülőként nagy öröm volt megélni, hogy a picéreknek, éttermi dolgozóknak, de igaziból az egész hotel teljes személyzetének nem jelentett gondot a gyerekek jelenléte - megszokták. Ők egy családbarát szálloda. Náluk ez a normalitás, gyerek mindig van. Bizonyos idényekben kevesebb, nyáron pedig őrült sok (ne feledjük, az Aquacity nyáron szabadtéri strandként is üzemel, óriási játszótérrel, hatalmas kültéri csúszdával, kinti medencékkel és élményelemekkel!) Sajnos masszázsra és szaunába nem jutottunk el, de ez legyen a legnagyobb "bajunk" - a kicsik extrán igényeltek minket ezekben a napokban, bepótolva minden percet az őszin szünetben, amit a hétköznapok elvesznek tőlünk.

Az Aquacityben keveset fotóztam, hiszen ilyenkor elsősorban szülő vagyok, aki félti a gyerekét, illetve együtt pancsol vele. A megemelkedett rezsiárakra a fürdő nem bezárással válaszolt - viszont észrevehetően csökkent a benti levegő hőmérséklete. Így nekem az volt a tapasztalatom, hogy amint kijöttünk a vízből, azonnal fel kellett spurizni a szobába, nem volt kényelmes az ücsörgés a medence partján, mert - lehet, hogy csak én lettem ilyen fázós, nem tudom - de 10 perc után bizony a vizes fürdőruha elkezdett nagyon hűteni, még köntös alatt is.

EBÉDEK:

Félpanziós ellátás mellett mi ketten a férjemmel igazán jól el szoktunk lenni ebéd nélkül, de ezt a gyerekekkel nem tehettük meg, ők bizony jelezték, hogy nagyon éhesek. Így két étkezdét is kipróbáltunk a városban:

1. A Partedli közelebb van a hotelhez, mindössze pár perces séta a Bajcsy-Zsilinszky úton. Itt egyszerű, hétköznapi fogások vártak, teljesen átlagos áron. A belső udvaron tudtunk enni, ami fedett, zárt minden oldalról, és az asztalok felett fűtőpanelek biztosítják a vendégek kényelmét. Kaptunk egy üveg szörpöt ajándékba, csak úgy. :) Köszönjük!

2. A Szent Adalbert Önkiszolgáló Étterem a Papnevelde utcáról nyílik. Itt is átlagos árakon, de sokkal kellemesebb körülmények között kaptunk ebédet. Gyönyörű, tiszta mosdók, óriási terek, csapvíz az asztalon. Hétvégén is üzemel, jó, ha tudjátok!!

Programajánlók JOBB időjárásra:

Stárzsa-hegyi tanösvény - nagyon sajnálom, hogy nem sikerült bejárni az eső miatt

Geoda - előzetes bejelentkezés szükséges! Nagyon jó ajánlást kaptam hozzá, köszi Dorka!

Séta Esztergomban gyerekekkel - blogarchívumból, Máltai játszótér is van a városban, cikkben benne.

Vízeum - a régi Duna Múzeum KIHAGYHATATLANUL jó látnivaló!

Esztergomi és közeli geoládák gyűjteménye

Keresztény Múzeum - hamarosan a blogon (ha gyerekekkel mentek, előzetesen érdemes odaszólni)

Vármúzeum - hamarosan a blogon (a Pénztárnál lehet kérni Kalandlapot, amivel sokkal élvezetesebb)

Búbánatvölgy: itt is lehet ebédelni!!

Szeretnél 3 hetente friss, tartalmas információkat kapni barangolásainkról, kirándulásötleteinkről, múzeumlátogatásainkról, jó szállásokról? Iratkozz fel hírmagazinunkra: