2017. február 23., csütörtök

Pécs-környéki nyaralás 5. rész: Orfűn fürdeni, játszani jó!

Ezt láttuk a Balázs-hegyi kilátó tetejéről
Sok év után először határoztunk úgy, hogy nem a Balatonra megyünk nyaralni a gyerekekkel. Az alternatívaként felmerülő Orfű ideális választásnak tűnt: tavak és egy élményfürdő a csodás hegyek, dombok ölelésében, rengeteg kirándulási lehetőséggel, látnivalóval. Hogy végül mégis Kővágószőlősön találtunk szállást, az annak is köszönhető, hogy az általunk kiválasztott időpontban ott volt szabad igényes szálláshely (és Pécs közelségéhez is ragaszkodtunk).

Ha időben kapcsolok, talán Orfűn is találtunk volna ideális helyet magunknak. Aki elsősorban a fürdőzésre helyezi a hangsúlyt nyaralás ideje alatt, mindenképpen inkább Orfűn nézzen körül szállásokat keresve. Kifejezetten ajánlom ezeket tóparti faházakat, ahová sajnos nem jutottunk be (időben kell foglalni!).

A Mecsek Erdő tóparti faházaiba néhány napot sikerült ugyan lefoglalnom, de
kisfiam kéztörése miatt ezeket a napokat sztornóznunk kellett.
Tudomásom szerint a víztől egy kerítés választja el a házakat.

Orfűn több tó is található, a leghíresebb a Pécsi-tó. Ennek partján áll az az élményfürdő, ahová nyaralásunk alatt többször visszamentünk. Délután háromtól jóval kedvezményesebb a belépő (2016-ban: 5.500 Ft helyett 2.800 Ft a családos belépő)! Érdemes kihasználni, és hogy ne kelljen sokat várakozni, menjetek oda kicsit előbb, vagy később érkezzetek. A komplexum hétkor zár, tehát van idő így is kihasználni a medencéket, csúszdákat.

A bordón kívül az összes csúszdán lejöttek a gyerekek is. Azon én sem mertem.

Itt azért el lehet lenni. :)

Természetesen kipróbáltuk a kisebb Orfűi-tó partján álló strandot is, ahol a tó vizében lehet fürdeni és a homokos parton lehet játszani. Rövid és tömör véleményünk: a tó vize a parthoz közel igen koszos és saras. Ennél már csak a homokos part volt koszosabb és sarasabb. :( Egyszeri kipróbálást mindenképpen megér, de rendszeresen nem járnánk ide.

Az Orfűi-tó és fizetős légvára.

A tóban a felnőttek is találnak játszóteret... (ez is külön fizetős).

Elmentünk még a Medvehagyma-házba, mely a falu nemrég nyílt látványossága. Rossz időben kiváló időtöltés (jó időben is, csak nekünk sajnos kijutott a viharokból és az esőből. Örültünk, hogy van fedett program).

A dizájnos épület a Pécsi-tó dél-keleti csücskében található, egy sétaút mellett.
Parkoló az út túloldalán!

Itt is majdnem minden megfogható, kipróbálható,
nyomkodható, irányítható, stb.

A Malom Múzeum szintén kihagyhatatlan látnivaló, ha Orfűn vagy a környéken nyaraltok. Nagyon érdekes az idegenvezetés és mire Ti odajuttok, ezt az épületet is átadták már:

A Papírmalom épületét uniós pályázatból, a nulláról húzták fel. Mi sajnos nem
tudtunk bemenni 2016 nyarán. Az átadást aug. 20-ra ígérték...

A Szárazmalom nem itt állt eredetileg.

Próbáljuk felfogni a sok információt a Vízimalomban.

Egyik nap betértünk vacsorázni a Kemencés Udvarba, ahol ilyen finomat kaptunk kenyérlángos néven:

A gyerekek itt kipróbálhattak mindenféle nép játékot az udvarban, volt hely focizni és lehetett állatokat nézegetni, etetni:

Aranyos kis tyúkocska a Kemencés Udvarban

Mindannyiunknak a tóparti séta tetszett a legjobban. Hihetetlen nagyokat kacarásztunk az emberi leleményesség eme különleges díszpéldányain: a saját stégek lelakatolásán. Orfűn a nyaralótulajdonosok talán legnagyobb problémája, hogy megoldják: más ne tudjon a saját stégükre kiülni, csak ők. A kisajátítás legfurmányosabb módjait láttuk. Íme néhány példa:

Kapu a padba beépítve.

Felhajtva 2,

Felhajtva 3.

Leszerelve

A legszebb: a névtáblás kapu.

GYERTEK TI IS ORFŰRE! JÓ LESZ!