2017. március 9., csütörtök

Pécs-környéki nyaralás 7. rész: Siklós

Bár Siklós a Villányi-hegység lábánál fekszik, azaz kisebb autós kirándulásra Pécstől, mégis elmentünk, hogy találkozzunk épp ott nyaraló barátainkkal, megmutassuk a gyerekeknek a várat és kipróbáljuk a szép új élményfürdőt. Ez utóbbira házigazdánk, a kővágószőlősi Kemencés Vendégház négy gyermekes házaspárja hívta fel a figyelmünket, hogy ha tehetjük, ide menjünk el, mert ez az a hely, amit az ő csemetéik is nagyon szeretnek. Most, hogy jártunk itt, azt is tudjuk, miért!

Mint mindig, ezúttal is a "komoly programot", azaz a Siklósi Vár meglátogatását vettük előre, délelőttre. Nagy várakozással tekintettem a látogatás elé, mert sok-sok pénzből nagy felújítást végeztek a váron. Ehhez képest kicsit csalódottan sétálgattunk a már 2005-ben is elavultnak tűnt kiállításokban. A pénzt, úgy tűnik, ebben az esetben külső felújításra, állagmegóvásra adták, mert kiállítási fronton nem sok történt.

De! Örüljünk annak, hogy milyen szép a vár kívülről, hogy milyen szép a rózsakert a várfalon belül, és hogy akadálymentesen is meg lehet már közelíteni az emeleti termeket.

Megérkeztünk! Belépőt a föld alatt található látogatóközpontban vettünk.
Ez új!

Bástyán a kis várőrök: azaz gyilokjárón a Barbakánon.

Szépséges rózsakert Kanizsai Dorottyáról elnevezve.

Gyönyörű! Ez a reneszánsz részlet belülről is megtekinthető.

Ámulok a gótikus várkápolnában.

E nem túl jól sikerült családi kép csakis azért került bele a válogatásba,
hogy felhívjam a figyelmet: az első emeleti erkélyen
az erkélykorlát életveszélyes! Rúdjai között simán kifér egy gyerek!!!!!!

Bóklásztunk ugyan a várban több mint egy órát, de valahogy a gyerekek nem találták a nekik tetsző kiállítást, semmihez nem lehetett hozzányúlni, interaktív elemek nuku, semmi nem szólt a gyerekek nyelvén... úgyhogy hamar feladtuk, nem is erőltettük, kár érte.

Ebédünket egy helyi gyorsétkezdében, a Piknik Centerben fogyasztottuk el, kb. 10 perces sétával érve el a helyszínt a vártól. Sok, nagyon sok helyi volt ebben a pincehelyiségben, ez mindig jó jel. Viszont a babakocsit le kellett cipelni - előre szólok. Rengeteg rántott húsféle közül lehetett választani, de voltak hétköznapibb ételek is. Nem ez volt életünk legjobb ebédje, de menüebédnek tökéletes volt.

Ezután a fürdő következett! Szintén oda lehet gyalogolni - mint ahogy a babakocsiban alvó babával én így is tettem, de ha a család teljes fürdőcucca az autóban pihen, érdemes inkább odagurulni, mint cipekedni. Siklóson egyébként nincsenek nagy távolságok.

Egy malom új élete!

A Siklósi Fürdő, alias Therma Spa Siklós a városka szélén, szó szerint a földek mentén található. Nagyon szép, nagyon igényes mind kívül, mind belül. Barátaink külön megköszönték, hogy elhoztuk őket ide, mert nélkülünk nem jöttek volna el - ők gyermekek nélkül utazgattak - viszont így felfedezhették a csodálatos szaunavilágot, amit "így utólag kár lett volna kihagyni" - hogy őket idézzem! Mi pedig azért voltunk hálásak nekik, hogy két szaunázás között bevállalták a Legkisebb Barangoló őrzését, így a nagyobbakkal el tudunk menni csúszdázni mindketten szülők. Ritka az ilyen helyzet, én mondom, nagyon ritka!

Kinti gyerek- és babamedence (három mélységgel).

Játszóbirodalom odakint.

Nagyon különleges belső tér: a "hengerekben" csúszdák, jacuzzik, érdekes
medencék.
Főleg a felnőttek kedvére: szaunavilág.

És a gyerekek kedvencei!

Számomra ezen a strandon a legkülönlegesebb élmény az a gyakori horvát szó volt, amit egész délután hallottunk. Sőt! A büfések közül többen perfekten beszélték a horvátot! Ennyire a határ szélén nyilván nem egy nagy szám ez, de nekem akkor is különleges volt. A horvátok egyébként előszeretettel jönnek ide fürdeni, a határmenti kis falvak közelében ez az egyetlen értékelhető nyári szórakozás, érdemes áthajtani érte a határon. Nekünk pedig érdemes volt egy napot Siklósra áldozni! Abszolút megérte!

Pécs felé megálltunk az út mentén fotózni... ezért muszáj volt!