2023. május 9., kedd

Amikor a desszertnek sem jutott hely - Deák Étterem, Sopron

Tapasztalataim szerint az étteremek többsége általában:

• vagy hatalmas adagot kínál, de közepes vagy annál rosszabb színvonalon,
  • vagy ici-pici adagban adnak extra finomat.

Kevés olyan helyen jártam eddig, ahol a két feltétel együtt teljesül. A soproni Deák Étteremben azonban óriási adagokban kaptuk a finomabbnál finomabb étkeket. Olyan nagy adagokban, hogy a desszertnek már egyikünk sem tudott volna nekiállni, még a gyerekek sem kívánták, pedig ilyen aztán tényleg, de tényleg nem szokott előfordulni velünk! Szóval desszertet nem kértünk, nem is teszteltünk -  mert egyszerűen nem fért belénk.

De tekerjük vissza az időt. Megérkeztünk a szállásra, kiosztottuk a kapott szobákat, és szinte kopogó szemekkel nekiindultunk a szitáló esőben rövid, hétperces kis sétánknak a belvárosban. A Deák tér Sopron, és egyben az ország leghosszabb tere. 860 m hosszú! Ennek a különleges térnek az Erzsébet utcai sarkán található az étterem, így nekünk, akik a belváros felől érkeztünk, nem kellett a hosszú-hosszú teret elejétől a végéig bejárni.

A hangulatos kerthelyiséget sajnos nem tudtuk kipróbálni, egy novemberi ködszitálós nyálkás időhöz hasonlító időjárást kaptunk a nyakunkba ezen a május eleji estén, így nagyon örültünk a benti asztalnak, ahol hatalmas szeretettel terítettek nekünk és öt gyermekünknek. Tudtuk ezt onnan, hogy a gyerekek 5 db A3-as színezőt kaptak tányéralátétként, ki is szaladt a számon, egy "micsoda ötlet" felkiáltás!

Tündérkert hangulat odakint - sajnos az időjárás ezúttal nem
kedvezett nekünk.

A gyerekek persze azonnal elfoglalták magukat: a kisebbek boldogan színeztek, a nagyobbak bőszen nekiálltak meccset nézni, amit kiválóan láttak kényelmes helyükről. Nagy nehezen kitaláltuk, mit ennénk, és nem is kellett sokat várni a sem a levesekre, sem a főételekre.

A séf ajánlata változik, az étlap
nagyobb része állandó.

Közben én körbenéztem: a tulajdonos lánya, Takács Regina körbevezetett, megmutatta a "téli szálláshelyet", azaz a hidegebb évszakban használatos hangulatos belső tereket, melyeket a nyári, kerthelyiséges szezonban lezárnak.

Stílusosan sikerült a felújítás!

Kedvenc sarkom lenne ez, ha télen járnék itt.

Akár nagyobb társaság is elfér!

Tavaszi hangulatot hoz a kedves dekoráció.

A gyerekek természetesen a séf ajánlata gyümölcslevest kérték, amiben volt fagyigombóc - hideg időjárás ide vagy oda, senkit nem érdekelt abban a pillanatban, odakint milyen az idő. A leveseknek olyan hévvel álltak neki a gyerekek, hogy fotók nem készültek. A főételekről azonban kattintgattam, hogy lássátok a mennyiségeket.

Két gyerekem is hamburgert kért, de előrelátóan csak felet
engedélyeztünk, mert ezt sem bírták megenni. :)

Erdei gombás vadragu dödöllével - mennyei volt!

A hagyományosabb ízek kedvelői is találnak
az étlapon maguknak valót: egyik fiam
rántott sajtot kért.

Lazacfilé medvehagymás rizottóval

Mutatok néhány fotót még az étteremről. Szívből sajnálom, hogy az időjárás nem engedte a kerthelyiség hangulatát átélni, még így is nagyon hangulatos, hogy kint szitált az eső és vad szél fújt.

A látványos ablakfestéseket a közeli művészeti egyetem hallgatói
készítették!

Csodás állat- és természetfotók a nyári beltér falain.

"Tele vagyok!"

Viszontlátásra, Deák Étterem! Visszatérünk, ha Sopronban járunk!

A cikket a Deák Étterem támogatásával írtam, a vacsorát felajánlásként kaptuk, de véleményem ettől a ténytől függetlenül őszintén pozitív. Biztatlak Benneteket, hogy ha erre jártok, feltétlenül térjetek be és próbáljátok ki a fantasztikusan hangulatos kerthelyiséget és az ínyencségeket!

Szeretnél havonta friss, tartalmas információkat kapni barangolásainkról, kirándulásötleteinkről, múzeumlátogatásainkról, jó szállásokról? Iratkozz fel hírmagazinunkra: