2023. október 18., szerda

Csörötneki Akácfa kemping - teszt és a környék látnivalói

Élhető, igényes, pici, nem drága, de jó helyen található kempinget kerestem az unokatesós sátrazáshoz Nyugat-Magyarországon. Ezekkel a feltételekkel több apró kempinget is felfedeztem az országban (és mindig ott van bennünk, hogy ha nincs ideális, semmi gond, megyünk a magyarhertelendi Forrás Campingbe, ami annyira, de annyira klassz volt). Az Őrség szélén, inkább már Rába-vidéknek mondott tájon helyezkedik el Csörötnek, egy kis falu, ami közel van Szentgotthárdhoz, kocsival néhány perc a Hársas-tó vagy Őriszentpéter, és az Akácfa kemping ráadásul a Rába partján fekszik. A horgászásra rákapott unokatesóknak ez a tény el is döntötte a kérdést, hová menjünk. És milyen jó, hogy így történt - a hajnali horgászatok eredményét egy jóízű ebéd során mi is megkóstolhattuk.

A kemping

Érkezésünkkor egy szimpatikus úriember hagyta félbe a fűrészmunkát - épp egy hatalmas csónaktárolót építettek - kezet rázott velünk, elmondta gyorsan, mire számíthatunk a kempingben, majd vissza is állt a fűrészgép mellé. Mint utóbb kiderült, Csörötnek polgármesterével találkoztunk. Egy ilyen kis faluban az aktív tevékenységeket is saját kézzel végzik a "hivatali emberek", számomra ez az alázat és odaadó szeretet a közösség iránt nagyon pozitív üzenetet hordoz. Csörötnek település egyébként nagyon rendben van, szépen gondozott utcákat láttunk, aktív katolikus közösséggel találkoztunk a templomban és a mellette található Cserkészházban. A falu és Magyarlak iskolája a szinte velük egybenőtt szomszédos település határán található, így mindkét helyiség magáénak érezheti.

Első ebéd a hatalmas, fedett teraszon.

A kepmingben több beülő, szaletli található.

A gáton túl ott folyik a Rába. Néhány lépésre a sátortól!

A folyón van itt egy megállópont.

A kemping szép nagy, és a nyári szezonban általában áll rajta néhány katonai sátor is, amelyben táborozók laknak. Augusztus második felében már épp lebontották ezeket, így mi nagyobb csapattal sem találkoztunk. Volt olyan éjszaka a kempingben, amikor csak mi voltunk vendégek. Később jöttek evezős csapatok, horgászok, családok, baráti társaságok, de nem zavartuk egymást.

A gátról fotóztam: látszanak a nagy közösségi, egyesületi sátrak.

Idén sem volt gond a saját tollaslabda hálónkat felállítani!
Mögötte látható a focipálya.

Ez alatt a nagy szaletli alatt kényelmesen elfért a két
nagycsalád. (Mögötte a zárt kapu a gát felé.)

A kemping vizesblokkja egyszerű, de használható. Nem a legfelújítottabb, legmodernebb, de tiszta volt és a hűtők gyönyörű újak. A szúnyoghelyzet csak az esti szürkületi órákban volt nehezen elviselhető, melegítőben és a szabadon hagyott testrészeket befújva, szúnyogriasztó gyertyával az asztal körül ücsörögve még így is egész vállalható volt. Mondjuk egyik este kiültünk a férjemmel csillagokat nézni a sátor mögé, de én nem tudtam élvezni a romantikát, nagyon gyorsan bemenekültem a kis vérszívók elől...

Szürkületi hangulat - ekkor támadtak a szúnyogok igazán!

Este a vacsoraasztalnál.

Két családi sátor és egy konyhasátor.

Csörötnek

Első este felsétáltunk a közeli Ciszter kilátóba, ami a csörötneki szőlőhegyen épült új építmény. A kilátás a tájra szép, de az oda-vissza vezető út hangulata miatt legalább annyira megéri felsétálni, mint a kilátóért. Egyébként autóval is fel lehet hajtani végig... de sétálva sokkal jobban magunkévá tesszük a tájat! Fent a szőlőhegyen nagyon sok volt a szúnyog, még haladtunkban is csíptek, emiatt néha szaladtunk!

Úton a csörötneki szőlőhegyre.

Egy szakaszon az erdőben gyaloglunk.

A Ciszter-kilátó szép épülete.

Kilátás a szőlőhegy...

... és a falu felé.

Ingyenesen használható távcsövek odafent!

Szabadtéri misézőhely a szőlőhegyen.

Szentgotthárd

A kocsival néhány percre található Szentgotthárd városkában mindent megtalál az ember, amire szüksége lehet egy hosszú hétvégén vagy egy nyaraláson. Bevásárlási lehetőségek, élményfürdő, fagyizó, gyógyszertár. Persze gyermekeink számára legfontosabb az ÉLMÉNYFÜRDŐ volt. Hozok is néhány képet róla, és emlékeztetőül megírom, hogy éttermében egyszer már ettünk, nyomj a linkre, ha kíváncsi vagy mikor és miért!

Kültér: hangulatos, és nem volt tömeg egy augusztusi hétköznap.

Impozáns beltér

Csúszdák: 2 nagy és egy gyerekeknek való

Végtelen számú lecsúszást követően
a kicsiket aznap nem kellett
altatni.

Egész törpikék birodalma.

Termálvíz.

Ha olvasnál még Szentgotthárdról kisgyerekes szemmel, itt a link!

Hársas-tó

A közeli Hársas-tóban egyik este tudtunk fürdeni (a Rábában természetesen ezt meg sem próbáltuk, a Rába az egyik leggyorsabb sodrású folyó hazánkban). Számomra ez a fürdés nagy jelentőséggel bírt, mert jártunk már ennél a tónál tavasszal, ősszel és télen is, de nyáron még soha. És annyira vártam már, hogy fürödhessek benne! A Hársas-tó vize barnás, selymesen lágy, emiatt rendkívül kellemes megmerítkezni benne. Mivel a strandra már 18:00 körül érkeztünk, parkolót a legkényelmesebb közelségben találtunk - a legtöbben szedelőzködtek és indultak haza. Ha akartunk volna, vacsorázhattunk volna a strandon, de minket várt a kempingben a saját vacsink.

A képeken nem jön át a tó és környezete valódi szépsége.

Szerintem a Hársas-tó hazánk egyik legszebb tava.

Béke.

Vasárnapi mise a kis csörötneki templomban, ami épp
felújítás alatt állt.

Pakolás után - így nézünk ki a kempingezés végén.

A búcsú pillanatai!

További Őrségi tartamak a blogon ezen a linken összegyűjtve.

Szeretnél havonta friss, tartalmas információkat kapni barangolásainkról, kirándulásötleteinkről, múzeumlátogatásainkról, jó szállásokról? Iratkozz fel hírmagazinunkra: