2014. július 22., kedd

Várgesztesi Villapark - 25 hektárnyi Hollandia a Vértes lankái között

Két évvel ezelőtt, mikor kicsi lányunk mindössze három hónapos volt, elérkezett a nyaralás ideje. Két fiúnk lelkesen várta a meleg hónapokat, a jó időt, szerettük volna, ha nem kellene lemondaniuk a nyaralás örömeiről azért, mert kishúguk érkezett. Szerettük volna azt is, ha kapunk ellátást, hogy mi szülők is tudjunk valamicskét pihenni. Fontos szempont volt még, hogy jó és rossz időjárás esetén egyaránt legyen alternatíva a helyszínen vagy a közelben az idő tartalmas eltöltésére. Mindezt kulturált körülmények között képzeltük el, önálló házban, nem szállodai papírvékony falak között azon stresszelve, hogy a szomszéd vajon felébredt-e az éjszakai szoptatásra. Így jutottunk el a Várgesztesi Villapark honlapjára, ahol az előszezoni akciók között találtunk egy „5=7 éjszakás” ajánlatot félpanzióval. Eddigi életünk legdrágább nyaralása volt, de egy másodpercet sem cserélnék el semmiért belőle.

Sőt, idén visszamentünk egy 3=4 akció keretében, szintén előszezonban, közösen bérelve a házat sógornőmékkel, ellátás nélkül. Ez a kiadás sokkal kevésbé terhelte meg költségvetésünket, mint a két évvel korábbi, hisz a szállás eleve kedvezményes ára is feleződött, továbbá magunkat láttuk el, tehát a félpanzió sem került be a számlába. Kerek-perec megmondom: ez utóbbi néhány napunk 52.000 Ft-ba került per család. (SZÉP-kártyával fizetve meg: ne szépítsük, „semmibe”, ha az aktuális havi költségvetést nézzük.)

Mit kaptunk ezért a pénzért?

Szállást egy házban, ami így néz ki:

Terasszal, kerti bútorokkal.

Négy hálószobát, ahol bőségesen elfértünk ugye idén már mi négyen felnőttek a hat gyerekkel.

A négy hálószoba közül a legnagyobb, kisággyal (esti mese közben).

Bababarát házat kiságyakkal, pelenkázóval, gyerektányérokkal, leesésgátló lépcsőráccsal, etetőszékekkel.
Teljesen felszerelt konyhát, hatalmas étkezőasztallal.

Körbeültük tizen.

A tutiszuper játszóház korlátlan használatát, adott esetben óvónői felügyelettel. (Azért mi mindig jelen voltunk és számoltunk: 1,2,3,4,5,6, jó, megvan mindegyik… J).

Háromemeletes játszóbirodalom, de a kicsikre is gondoltak!

Kézműves programokat, animációt, vízi aerobic órát, a ping-pong asztalok valamint a kondigépek használtát. Sportpályákat, szaunát.

Kondigépek, ping-pong asztalok.

Élményfürdőt élményelemekkel, gyerekpancsolóval, minicsúszdával.

Három különböző mélységű fedett medence élményelemekkel.

Kinti játszótereket, gyerek és felnőtt medencéket, óriáscsúszdákat.

Árnyékolt homokozó...

... és árnyékolt gyerekmedence!

S mindezt hol? Várgesztesen, mindössze másfél órányira az otthonunktól, csodálatos természeti környezetben, egy gondozott park kellős közepén. A Várgesztesi vár (jelenleg felújítás alatt) egy kellemes kirándulásnyi távolságra található – kocsival 5 perc sincs.

A Vár alatt nagyszerű piknikezőhely és tűzrakók várják a turistákat.

A Gesztesi Vár jelenlegi állapota (2014 június).

Várgesztesen van egy kis tó, sőt mászó barátaink említették, hogy van itt valami jó mászóhely is, messziről láttuk a falat. J Majkon a Kamalduli Remeteség kínál kulturálisínyenceknek élményt – erről írok ám nemsokára – Tata és Tatabánya pedig egésznapos kirándulások célpontja lehet (például ott a csodálatos Fényes Tanösvény is).

A majki Kamalduli Remeteségről hamarosan írok.

Tatán akár egy egész napot is eltölthet a család.

Nem kapok semmit a Villaparktól, hogy ilyen módon reklámozom őket, egyszerűen csak a pozitív tapasztalataimat szeretném másokkal is megosztani. Nekem a legjobban az tetszett az egészben, hogy amint felemelkedett a sorompó, és begurultunk a parkba, abban a másodpercben külföldön éreztem magam, s mindezt itthon, a Vértesben élhettem át, kétszer is.  Persze valahol ez lehangoló, hogy holland befektetőnek kell lennie a tulajdonosnak, hogy egy nyaralóhely kis hazánkban igazán igényes legyen, de nézzük optimistán, és örüljünk annak, hogy van már ilyen is itthon!

S mielőtt rámsütnétek a bélyeget, hogy sznob vagyok, hogy ilyen helyre viszem a családomat, megmutatnám, hol töltöttük egyhetes nyaralásunkat ötösben idén, melyről szintén hamarosan írni fogok: J

Telepített sátor egy balatoni kempingben, de erről majd egy új bejegyzésben!