2022. szeptember 10., szombat

Nagyatádi Castrum Kemping és a Thermal Fürdő

- Somogyi kempingteszt -

Ahogy azt a blogot régebben követő Olvasóim jól tudják, nincs gondunk a kempingezéssel, bármilyen körülményes is nagycsaládosan kempingezni. Tavaly a Mecsekben töltöttünk néhány napot sátrazással egy nagyszerű, családias kempingben, idén viszont a Somogyban keresgéltünk jó kempingek után. Ennek prózai okai közül az egyik az volt, hogy nagyfiam külföldről érkezett haza ott létünk alatt, és őt "átvenni" az M7-es egyik pihenőjében egy somogyi címről érkezve sokkal kényelmesebb, mint Dél- vagy Kelet-Magyarország felől közelíteni. A másik oka még prózaibb: a nagycsaládos nyaralást Fonyódon folytattuk, és egészen egyszerűen kevesebbe került így a benzin, két egymáshoz viszonylag közeli helyszínen "tábort verni".

Nézelődtem tavasszal, melyik kemping legyen a befutó. Végül Letenye (idén ki sem nyitott), Lenti és Nagyatád jött szóba, e három közül pedig a nagyatádi Castrum Kempinget választottuk: kedvező árakkal, és teljes nyugalommal várt minket ez a hely. Bár a Thermal Fürdővel szomszédos telken fekszik a kemping, mégsem vetették fel holland nyugdíjasok tömegei, békésen, szabadon keresgélhettünk tágas, minden másik vendégtől távol eső parcellát.

A két nagycsalád sátrát mindössze egy sövény választotta el.

Közvetlenül mellettünk üres parcella: tollasozásra ideális.

A kempingbe érkezéskor nagyon kedves fogadtatásban volt részünk: az üzemeltetők koccintással fogadták azt, aki kért házi pálinkájukból.

A bejárat. Sajnos a kemping már évek óta eladó.

Kulturált környezet, szép, tágas parcellák. Sok az üres hely.

Kis játszótér

A főépület

Egy csodálatosan gyönyörű, hatalmas fa, a kemping melletti
szabad területen. (Ez a fotó messziről készült.)

A központi épület tágas, hatalmas nagy mosdóit úgy tervezték, hogy akkor is kiszolgálja a vendégsereget, ha dugig van a kemping. De mivel nem volt - ott létünk alatt kb. 12-14 parcella lehetett foglalt - nagyon kényelmesen, egymást sosem zavarva tettünk-vettünk a konyhában és a mosdókban.

Konyha

Női fürdő

Mosogép is van.

Sajnos - bár van egy régi kapu a két létesítmény között - a fürdőbe a főbejáraton lehet csak bemenni, és ki kell fizetni a belépőt. Adtak némi kedvezményt a kempingre hivatkozva, de ez nem volt jelentős összeg. Egész nap bent voltunk, a gyerekek minden számukra érdekes dolgot kipróbáltak, ezért azt mondom, összességében mindenképpen megéri bemenni még így is.

Gyerekmedence különböző mélységekkel, árnyékolóval.

A strandon sok az árnyékos hely.

Az úszómedencében SZABAD fejeseket ugrani.

Egy árnyas fa alatt piciknek való
játszót alakítottak ki, nagyon kedves
kezdeményezés.

A kültéri gyógymedence.

Itt is kell fizetni az óriáscsúszdákért, de itt nem úgy, mint Sárospatakon, hanem veszel gyerekenként 1000 Ft-os csúszdajegyet, és ezzel csúszdázhatnak egész nap, amennyit csak szeretnének. Ugyanezzel a megoldással a Nyírbátori fürdőben találkoztunk még néhány évvel ezelőtt. Mivel rekkenő hőséget próbáltunk túlélni aznap a fürdőben - szerintem az év egyik legmelegebb napja volt - mindössze néhány képet kattintottam, pont a csúszdákig nem kúsztam vissza csak a képekért. Íme egy nem saját:

Kép forrása: Ötvenesek Klubja honlap

Összességében a fürdő kellemesen retró hangulatú, nem lepusztult, tiszta. A helyiek kedvelt pihenő helyszíne nyáron, a gyógyvíz miatt ide érkezők pedig télen-nyáron ülhetnek a melegvízben.

Miért szeretünk kempingezni? Itt van néhány kép a hangulat kedvéért:

A cuccaink egy utánfutóban.

A sátrat a fiúk is segítenek felhúzni.

Társasparti a sötétben unokatesókkal.

Bang! egy hűvösebb napon két tollasmeccs között.

Arborétum a felnőtteknek

Esti kalózjáték hangulatfényben

Kis segítőm sátortakarításkor.

A nyolcszemélyes sátrunk.

Szeretnél 3 hetente friss, tartalmas információkat kapni barangolásainkról, kirándulásötleteinkről, múzeumlátogatásainkról, jó szállásokról? Iratkozz fel hírmagazinunkra: