2024. február 10., szombat

Kerkaszentkirály, Kerka-völgyi Vendégház

Kerka-völgye... ha meg kellett volna tippelnem, hogy hol van, országunk mely tájegységén, nos, azt hiszem, térkép segítsége nélkül nem tudtam volna megmondani. Ez az őszinte helyzet. És mégis, itt kötöttünk ki a meghosszabbított téli szünet második felében. Felfedeztünk egy gyönyörű, különleges tájat, egy bármikor jószívvel ajánlható vendégházat és megismertük országunk egy olyan szegletét, amely mindössze néhány lépésre van két országhatártól: Szlovéniától és Horvátországtól. A következő rövid sorozatban bemutatom, miket láttunk 3.5 nap alatt a környéken. Soron lesz Lendva, egy orchideafarm, Lovászi bunkertúrával, macimúzeummal és egy erdei sétával, valamint Csáktornya vára. De mindenek előtt érkezzen szállásunk, a Kerka-völgyi Vendégház bemutatása!

Kerkaszentkirály egy ici-pici, határmenti falu. Ha gyalogolsz néhány kilométert, és átkelsz a Kerka- majd a Lendva-patakon, máris Szlovéniában vagy (előbbin van híd, utóbbin már nincs). Ha képzeletben tovább haladsz néhány kilométert ezen az egyenes vonalon, a Mura-folyónál találod magad, ami viszont már Horvátország! Hogy is van ez? Mutatom:

A lényeg, hogy a település néhány perces autóútra van mindkét ország könnyen átjárható országhatárától. Részben ez az elhelyezkedés adja a szálláshelynek azt a báját, ami miatt oly sokan foglalnak itt szállást - nem csak főszezonban. Részben pedig a szálláshely minősége, kényelme és a kertben található extrák hívogatják ide a vendégeket.

Természetesen a kisebbek többször is "játszótereztek" a kertben.

Szauna házikó. Utolsó este
bekapcsoltuk.

Szaletli - nyáron rendszeres használatban.

A Kerka-völgyi vendégházat Völgyi Éva és férje üzemeltetik már több éve. Visszajáró vendégeik közül többen a barátaik lettek! Amit nem csodálok. Mindkettejük kedvessége és figyelmessége szinte vendégmarasztaló erővel bír!

Ott létünk alatt egyik este egy üveg diólikőr társaságában beszélgettünk vendégekről, a vendégház múltjáról és az elképzelésekről Évával. Egy másik este óriási adag rizsfelfújttal és házi eperlekvárral lepett meg minket, amit - mivel már vacsora után voltunk - másnap ettünk meg jóízűen.

Ajándék rizsfelfújt házi eperlekvárral!

Szaunaház működésben.

Kártyaparti a konyhaasztalon.

A házban található kisebb részleteken inkább én ámultam el, nagyon szép szekrények, igényes ágyak, apró díszek veszik körbe itt a vendéget. Van egy külön kis kamra - itt a hatalmas hűtőszekrény, mélyhűtő kapacitással. A konyhában mosógép is rendelkezésre áll, annak, aki hosszabban marad és fürdőket is látogat, bizony, elkélhet a használhata.

Gyógyszeres szekrényke.

Gyönyörű, faragott szekrény az egyik szobában.

Egy igazi alpesi túrabot.

Parkolás az udvaron. Trambulin és árnyék is van!

Focizni, más labdajátékot játszani itt lehet.

A cicasimi mellett tyúkhajkurászás is volt.

Séta a tórparton.

Ez a látvány néhány lépésre a háztól fogadja a sétálót.

Tóparti házak és telkek Kerkaszentkirályon.

Hangulat karácsony után.

Éva és férje - akik maguk is öt gyermekes szülők - arra biztattak minket, hogy jöjjünk vissza nyáron hozzájuk. Van "vadvízi" evezés, vagy helyesebben rafting programjuk az egyik folyón (gyerekek számára is biztonságos vizeken, óriás csónakokkal, mentőmellényekkel). Volt vendégk, aki a Plitvicei-tavakhoz ruccant el innen - 3 órás kocsiút. Nyáron kiválóan lehet a környéken biciklizni a kiépített bringautakon, és a közeli Csömödéri kisvasút is üzemel. Lentiben pedig van egy termálfürdő stranddal. Budafapusztai arborétum, Bázakerettyei strand (ha kinyit), traktortúra... ez mind lehetséges program a hatalmas választékból. Ezek mellé jönnek a Szlovénia és Horvátország által kínált határmenti programok és látnivalók... Szóval lehetőség az van bőven, unatkozni BIZTOSAN nem fogtok, ha a Kerka-völgyi vendégházat választjátok szálláshelyetekül!

Kerka-völgyi sorozatunk többi epizódját itt éred el:

Egy rövid nap Lendván és környékén

Szeretnél havonta friss, tartalmas információkat kapni barangolásainkról, kirándulásötleteinkről, múzeumlátogatásainkról, jó szállásokról? Iratkozz fel hírmagazinunkra: