2015. szeptember 15., kedd

Egy domboldalnyi csoda - séta a Folly Arborétumban

Északi-parti barangolásaink során többször elhaladtunk a Folly Arborétum táblája előtt, de eddig nem sikerült időt szakítani a meglátogatására. Idén, amikor Badacsonytomajban nyaraltunk, (légvonalban talán 1-2 km-re az arborétumtól) ragaszkodtam hozzá, hogy illesszük be a programba. Azt nem sejtettem, hogy a gyerekeknek is nagy élmény lesz, nem csak nekünk, szülőknek.

Megérkeztünk, ez a kilátás fogadott a parkolóban...

... meg ez. Csodálatos ez a hely, élőben is látnotok kell!

Mert abból indultam ki, hogy egy arborétumban lehet ugyan rohangálni, lehet ugyan nézelődni, de azért alapvetően a srácoknak ez a program sokkal inkább egy parki élmény, egy erdei séta, mint játszótéri örömködés. A Folly Arborétumban azonban egy pályázat során nem csak a sétautak, és a vendégfogadó épület újult meg, hanem kilátó és gyönyörű, igényes fa játékok is épültek. Szépek, igényesek, öröm rájuk nézni, öröm itt sétálni!

Elöljáróban: ez vár Rátok.

Itt egy kávé?

Egyetlen körülmény miatt nem tudtuk 100 %-osan élvezni ittlétünket, ez pedig az időjárás volt. Akármilyen korán keltünk, akármilyen korán indultunk, a hőség már reggel tarolt. Mindent uralt a perzselő, elviselhetetlen napsütés és a kibírhatatlan, iszonyatos meleg. A déli fekvésű domboldalba már a reggeli nap belövellte sugarait, és annyira nehéznek tűnt megmászni a hegyet! Mert ezt az arborétumot egy nagy, néhol bizony meredek domboldalba képzelték el korábbi tulajdonosai, alapítói, a ma is élő és itt tevékenykedő Folly-lányok felmenői. Nagyon szívesen beszélgettem volna a jelenlegi tulajdonosokkal az itteni életről, a borászatról, a növényekről, a megnyert EU-pályázatról, de annyira, annyira meleg volt, hogy a gyerekek sem bírták, és a séta, játék végén hamar lerobogtunk a kemping strandjára.

Hatalmas élmény!

Gyönyörű állapotú, kivitelezésű játékok.

Kuckó, drótkötélpálya.

A hőség ellenére nagy sikere volt a pályának.

Álljon itt azért néhány további kedvcsináló kép! Ki ne hagyjátok ezt a programot, ha a Badacsony közelében jártok! Kóstoljátok meg a jegyhez járó finom házi fröccsöt vagy limonádét. Sétáljatok, élvezzétek a kabócák zümmögését.

Nézzétek meg, milyen ősszel, télen vagy tavasszal ez a hely! Vásároljatok a helyi borokból, szörpökből! Nem fogjátok megbánni. Mi még mindig kincsként őrizgetjük az utolsó cseppjeit az itt vásárolt fenyőrügy-szörpnek. És nem utolsó sorban: gyönyörködjetek a szín- és illatorgiában. Minden tiszteletem az alapító Folly családé, akik mind a mai napig gondját viselik ennek a kis dombnyi csodának.

Ilyen igényes feliratok vannak a növények mellett.

Madárvárta fotósoknak is!
Megyünk fel a kilátóba: ez a rész nem babakocsis terep.

A Kisörsi-hegyről egy komolyabb tájékoztató.
A pálos kolostrorrom, amit Salföldről lovaskocsival közelítettünk meg,
innen gyalog néhány száz méterre található légvonalban.

Az arborétum kilátója a Balaton vizéből is látszik,
legalábbis a kemping strandjáról láttuk.

Fogadótér, kávézó, a belső helyiségben egy csudaszép cserépkályha!

Szavak nélküli képek:

A FÁK ÜZENETE: BÉKESSÉG NEKTEK!