2015. augusztus 12., szerda

Révfülöpi lehetőségek kisgyerekes szemmel

Ahogy korábban írtam, a révfülöpi vízmélység (a kemping partján), nem ideális kisiskolás gyerekek pancsolásához. Persze nem csak ezért indultunk neki a helyi sétáknak, kirándulásoknak. Még a nagy melegben is megunja az ember az állandó strandolást... Ilyenkor érdemes felfedezni a közvetlen környezetet!

Első úti célunk a kikötő volt, amely a kempingből egy könnyed sétával elérhető. A bazársor, a vacsorázási lehetőségek, a vitorláskikötő, a fagyizók és a játszótér mind-mind hívogatják a családokat az esti nézelődésre. A hajókról és a nagy mólóról nem is beszélve! Éppen ezért van forgalom rendesen. Parkolni szinte lehetetlen, a környező kis utcákban esetleg megoldható (jobb helyismerettel), érdemes inkább gyalog érkezni.

Állami televíziónk évek óta itt, Révfülöpön rendezi be nyári stúdióját, innen szólnak a Balatoni nyár c. műsor közvetítései. Valahogy megértem, hogy ezt a helyszínt választották.

Az előre elkészített márkás, gombócos jégkrémcsodák és a csavart fagylaltok helyett keressétek meg a kis téren az egyetlen igazi, miniatűr cukrászdát (a főúthoz közel), ahol kicsi választékból ugyan, de igazi, igaziigaziigazi fagyit nyalhattok.

A gyerekeknek nagyon fog tetszeni a hajós játszótér, szülőknek pedig a szép park! Mindkettő a kikötő túloldalán található, a kevésbé forgalmas szakaszon.

Mi egyszer, mikor itt jártunk, fogtuk magunkat, és felszálltunk egy menetrendszerinti hajóra, Boglár felé. Nagy élmény volt a gyerekeknek, hogy áthajózunk arra a szemközti "kék partra", ami egyre zöldebb és életszerűbb lesz, ahogy egyre közelebb érünk. Ott volt időnk sétálni és fagyizni egy nagyot a parkban, majd visszajöttünk ugyanazzal a hajóval. Egyszerű kis program, de nagyon élveztük.

Ezzel a hajóval mentünk át Boglárra.

Távolodunk Révfülöptől.
És érkezünk Boglárra.

Séta és fagyi belefér a visszaindulásig.

A Fülöp-hegyi, más néven Millenniumi Kilátóban még négy évvel ezelőtt jártunk, de örök emlék marad, hogy elég nehéz megtalálni a felvezető utat. Gyalog - akkor még nagyon pici gyerekeinkkel - meg sem próbáltuk közvetlenül a szállásról, inkább próbáltunk felkeveredni a hegyre kocsival. Végül a Kővágóörs felé vezető úton, túl a vasárubolton, már majdnem a település határán, jobbra lesz út, itt már ki van táblázva a kilátó, és egészen a parkolóig lehet követni a nyilakat.

Ekkor még nem írtam a blogot,
ezért én is rajta vagyok a képen a gyerekekkel.

Érdemes felmenni, mert nagyon szép maga a kilátó is, és persze a kilátás se rossz.  A parkolótól azért egy tízperces sétára felfelé számítsatok!

Látszik a Badacsony...

... és az a két kis pukli a távolban Fonyód.

Végére hagytam egy nagyon régi emlékemet. Ha jól emlékszem, nyolcadikos korunkban voltunk itt osztálykirándulni a gimis osztályommal Révfülöpön. Ekkor sétáltunk át gyalog Kővágóörsre, a hegyen át. Emlékeim szerint ez egyáltalán nem volt egy megerőltető, nehéz túra, igaz, a szállásunk fent volt a hegyen. Mindenesetre nagyobbacskákkal már akár gyalog, kisebbekkel kocsival vagy biciklivel érdemes átmenni Kővágóörsre, és járkálni egyet a falu határában található, felejthetetlen hangulatú kőtenger kisebb-nagyobb sziklái között. Sajnos - bár kétszer is jártunk erre - nem készültek itt értékelhető saját képek, így egy másik honlapról hoztam kedvcsináló fotót. A mi tapasztalatunk a kőtengerekkel az, hogy a gyerekeinknek a legjobb, legérdekesebb játszóterek voltak ezek, ugrándoztak, feladatokat találtak ki maguknak és egymásnak a kövek között... Ezt a túrát akár össze is köthetitek a Kornyi-tó megtekintésével, hiszen az kocsival innen mindössze két-három percnyire található.