2015. október 27., kedd

Bükfürdő családdal - Biciklizős felfedezés

Játszótér és tornapálya, mezítlábas ösvény és pihenőpark,
golfpálya és Kristálytorony.

Szombat reggel 9-re beszéltük meg a találkozót a bükfürdői Tourinfo Iroda előtt, ami a buszpályaudvar egyik pavilonjában kapott helyet.  A büki idegenforgalmi szakemberek előkészített biciklikkel vártak minket, hogy amennyiben az idő is engedi, ezekkel járjuk körbe a kis település látványosságait.

A gyerekek majd' kiugrottak a bőrükből örömükben, és bevallom, mi sem voltunk a bringázás ellen. A nap kisütött, én kaptam egy pocakkal is könnyen tekerhető, ráadásul akkumulátoros járgányt, semmi kifogásunk nem lehetett, és nem is volt, hogy útnak induljunk. Kinevezett helyi idegenvezetőnk, Marci először a szomszédos játszótérre vezetett minket. Sajnos a játékok kissé vizesek voltak, de a gyerekeket kárpótolta a játszótér mellett található tornapálya eszközeinek kipróbálása.

A központban található gyönyörű játszótér egy részlete.

Tornapálya. A citromsárga gépeket arra találták ki,
hogy mozgássérültek is használhassák őket.

Ezután a Kneipp mezítlábas ösvényt és Toboz Ottót kerestük fel Bükfürdő egy nem túl messze található másik pontján. Az októberi hűvösben természetesen már cipőben lépkedtünk a különböző felületeken, de azt kell mondjam, hogy még így is izgalmas és élvezetes volt. A pihenőpark része egy különleges hintaállvány, ahol "meditálni" is lehet.

Gyógynövénykert

Kneipp mezítlábas ösvény - több mint 500 m hosszan!!

Pihenőpark

Innen négycsillagos hotelünk kertjébe tekertünk be, ahol egy kis dombon áll Bubo Lignis, azaz Fabagoly. Őt nem csak azért látogattuk meg, mert nagyon aranyos kis figurája Bükfürdőnek, hanem azért is, mert a dombocskáról, ahol áll, igen jó kilátás nyílik az ún. "green-re", azaz a golfpályára. Ha nem is a Greenfield Hotelben szálltok meg, érdemes ellátogatnotok ide, tényleg nem mindennapi látvány a golfpálya és a rajta gyakorló golfosok sora.

A hatalmas területű fürdőt megkerülve visszavittük a bicikliket a Tourinfo Iroda zárható tárolójába - innen lehet kikölcsönözni ezeket a jó állapotú, jól tekerhető járgányokat. A következő helyszínt praktikus okokból (időhiány) autóval közelítettük meg.

A Kristálytorony már messziről látható, a Hotel Caramell nevű épületegyüttes mögött magasodva. Állványzata kissé becsapós látvány messziről, közelebbről látszik csak, micsoda komoly kalandparkot építettek ide. A kristályszerkezetű felépítmény különböző nehézségű kalandpályákat foglal magába, az egészen kicsiknek kitalált apró feladatoktól kezdve a profiknak szánt komoly rendszerekig. A tetejébe fellépcsőzve gyönyörű kilátásban volt részünk. Lépcsőmászás közben nem győztünk csodálkozni a kalandpark leleményes megoldásain, humoros ötletein. A Kristálytorony nagyon időjárás-függő intézmény, érkezés előtt mindig fontos előre érdeklődni a nyitvatartásról!

Wow! Ez a Kristálytorony!
A legkisebbek is kalandozhatnak.

De a felnőttek is bőven találnak itt kihívást.

Kiülnél?

A bükfürdői Toruinfo-ba belépve nem csak számos helyi programról kaphattok friss információt, hanem biciklit is bérelhettek! Gyalog, autóval vagy bringával pedig érdemes végigjárni a szakemberek által összeállított Ökoitiner állomásait. Így átfogó képet kaphattok Bükfürdőről és Bükről. Bük település érdekes látnivalóiról a következő bejegyzésemben olvashattok.