2015. október 5., hétfő

Sopron gyerekekkel - összefoglaló

Íme egy rövid összegzés a Sopronban töltött három napunkról, melyben minden eddigi, a városról és környékéről szóló írást megtaláltok.

1. Készülődés

Először megírtam, miként készülök fel egy útra, hogyan "ismerem meg" itthonról a környéket, viszünk-e térképet, útikönyvet, melyiket mikor használjuk:
2. Kirándulás, természet, kilátók

Csütörtök esti megérkezésünket követő napon a környező hegyeket barangoltuk be, két kilátóba is elgyalogoltunk:

3. Spronbánfalvai kolostorlátogatás
Jártunk a kis külváros (falu) egykori pálos-karmelita kolostorában, ahol ma Elvonulási Központ működik, és egy igazi fine dining éttermet rejt a Refektórium:

4. A FA csodája a Ligneumban
A Nyugat-Magyarországi Egyetem faipari részlegének pályázati pénzből épített és összeállított, fantasztikus, interaktív múzeuma, melyben minden, de tényleg minden a FÁRÓL szól.

5. Nagycenk: múzeumvasút és kastély
Nagycenken a GYSEV által üzemeltetett Széchenyi Múzeumvasúton még gőzmozdonyt is láttunk! A rövid utazás után sétáltunk egyet a gyönyörű kastély kertjében.

6. Fertőd: Eszterházy-kastély és a fertőrákosi kikötő
Megcsodálhattuk a felújított kastély két legfontosabb újdonságát, valamint a báltermet. A délutánt Fertőrákoson fejeztük be, ahol a Fertő-tó nyílt vizét mutattuk meg a gyerekeknek.

7. Csatangoltunk Sopron belvárosában
A város központja római kori, középkori, barokk, klasszicista, 19. századi és természetesen néhány modern épületet rejt. Érdemes megcsodálni az öreg házak hangulatát, sétálni a kis utcácskákon, felmenni a Tűzoronyba...

8. A csokoládé csodálatos világa
Csokikóstolás!

9. Belvárosi ZÖLD szállodánk
Amire igazán büszke lehet Sopron városa: egy építése óta ugyanabban a cég tulajdonában álló, négycsillagos belvárosi szálláshely a Hotel Sopron, mely a Zöld Szálloda kitüntetést is elnyerte.